تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

فضانورد زن اماراتی در فهرست منتخب ناسا

کد خبر: ۲۶۲۳۶
امارات در دنیای اکتشافات فضایی تازه‌ وارد اما بلندپرواز است

فضانورد زن اماراتی در فهرست منتخب ناسا
«اگر من می‌توانم این کار را انجام دهم، پس تو هم می‌توانی»
نورا المطروشی یکی از دو اماراتی است که از بین هزاران متقاضی برنامه فضانوردی ناسا برگزیده‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایندیپندنت، بیش از ۱۲ هزار متقاضی فضا نودی از ۲ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ در برنامه انتخاب فضانورد ناسا ثبت‌نام کردند. نام مطروشی در میان فهرست برگزیده‌هاست؛ و نام او به عنوان اولین زن عربی که آموزش فضانوردی را در ناسا آغاز می‌کند، ثبت خواهد شد، البته تا همین‌جا هم فهرست افتخارات طولانی دارد.

المطروشی ۲۸ ساله که یک مهندس مکانیک اهل شارجه است از زمانی که یک دختربچه بود و در مدرسه درباره سیاره‌ها و ستاره‌ها می‌آموخت، رؤیای فضا را در سر داشت.

درحالی‌که هنوز هیچ مأموریت فضایی برنامه‌ریزی نشده است، او امیدوار است که بتواند روزی از فضا دیدن کند و سنت اکتشافات اجداد ملوان خود را ادامه دهد.

المطروشی گفت: «خانواده مادری من دریانورد و ملوان هستند. دوست دارم بگویم آن‌ها اقیانوس را کاوش کرده‌اند. واژه "astronaut" در یونانی یعنی ملوان ستاره‌ها».

علاوه بر المطروشی، همکار و هم‌وطن او محمدعلی المولا، هم امسال به آمریکا خواهند رفت تا در مرکز فضایی جانسون ناسا تعلیم ببینند و تمرین کند.

آن‌ها در حال حاضر به سلطان النیادی و هزاع المنصوری در برنامه آموزشی فضانوردان اماراتی ملحق خواهند شد.

این دو اماراتی در حال حاضر در دوبی در آموختن زبان روسی و گرفتن درس‌های پرواز هستند.
امارات در دنیای اکتشافات فضایی تازه‌وارد اما بلندپرواز است و توانسته که خیلی زود خودی نشان دهد.

در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ این کشور اولین فرد اماراتی را، به‌عنوان یکی از اعضای گروه سه‌نفره‌ای که برای یک مأموریت هشت‌روزه با موشک سایوز از قزاقستان اعزام شد، به فضا فرستاد.
سپس در ماه فوریه کاوشگر «امید امارات» در سفری برای کشف اسرار شرایط جوی مریخ با موفقیت وارد مدار سیاره سرخ شد و به‌عنوان اولین مأموریت بین سیاره‌ای جهان عرب در تاریخ ثبت گردید.

اخیراً و در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ ابوظبی اعلام کردکه قصد دارد یک ماه‌نورد بدون سرنشین را تا سال ۲۰۲۴ به ماه پرتاب کند که اولین سفر یک کشور عربی به قمر زمین خواهد بود.

المطروشی افزود: «اگر من می‌توانم این کار را انجام دهم، پس تو هم می‌توانی. اگر هیچ‌کسی قبل از شما دست به این کار نزده، پس فقط پیش بروید و خودتان اولین نفر باشید! اگر نسبت به کاری که انجام می‌دهید واقعاً علاقه‌مند و مشتاق هستید، پس فقط باید برای آن سخت تلاش کنید و مترصد فرصت باشید.»

زنان بخش مهمی از برنامه فضایی امارات هستند. الامیری وزیرعلوم پیشرفته در کابینه امارات متحده عربی است و در حال حاضر نه وزیر زن در کابینه امارات، یعنی یک‌سوم از ۳۱ وزیر کابینه زن هستند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : فضا ناسا امارات
ارسال نظر

آخرین اخبار روز