تهران ۱۰.۹۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
فرماندهی ارتش لبنان خواستار شد؛

توقف فوری تجاوز اسرائیل به خاک لبنان

لبنان خواستار توقف فوری تجاوزهای فزاینده رژیم صهیونیستی به نقض حاکمیت ارضی این کشور شد.
کد خبر: ۲۶۴
اخبار معاصر: «الشرق الاوسط» گزارش داد: روز سه‌شنبه، نشستی سه‌جانبه میان هیئت لبنانی، هیئت اسرائیلی با ژنرال «لوچیانو پورتولانو» فرمانده نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) برگزار شد.

فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در این نشست مسائل مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1701 شورای امنیت که به جنگ اسرائیل علیه لبنان در سال 2006 پایان داد و نیز رویدادهای اخیر در منطقه جنوب رودخانه «لیطانی» در جنوب لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیئت لبنانی در این نشست سه‌جانبه به اقدامات اخیر اسرائیل در نقض حریم هوایی لبنان که به‌ویژه در مرزهای شمالی و شرقی به نحو چشمگیری افزایش یافته است و نیز به تجاوزهای زمینی و دریایی آن اشاره کرد و خواستار پایان دادن هر چه فوری به این تجاوزگری‌ها شد.

طرف لبنانی همچنین سرعت بخشیدن به گشایش جاده «الوزرانی» و «العباسیه» (در مرزهای سرزمین‌های اشغالی) و نیز اعمال ترتیبات امنیتی برای برخی مناطق حساس در طول خط آبی شد بدون آنکه هیچ تغییری در این نوار ایجاد شود.

طبق این گزارش، طی یک ماه گذشته 2 فروند پهپاد جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در خاک لبنان سقوط کردند و این امر دلیلی محکمی بر نقض حریم هوایی این کشور از سوی این رژیم و سپس سکوت این رژیم در این خصوص است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز