تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

وزیر راه: معادل ۵۵ درصد قیمت مسکن‌ملی، وام داده می‌شود

کد خبر: ۲۶۵۱۹
 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با هدف تسهیل دستیابی جامعه هدف به مسکن، ۵۵ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می‌شود، گفت: مسکن مهر را تکمیل کردیم و به دولت سیزدهم انتقال داده نمی‌شود. 

«محمد اسلامی» روز دوشنبه در جریان بهره‌برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی که شامل افتتاح بیش از ۵۱ هزار واحد مسکن ملی و مهر است، افزود: دولت برای حمایت از قشر ضعیف‌تر اقدامات حمایتی داشت تا سازوکار جریان تولید مسکن و خانه دار شدن دهک های پایین به یک فرآیند منسجم تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای اینکه مردم بتوانند به ما اعتماد کنند و در موعد مقرر صاحبخانه شوند سه کار مهم انجام شد که نخستین آن اصلاح در ضوابط آیین نامه در شورای عالی شهرسازی و فراهم کردن سیاست تسهیل گری است.

وی ادامه داد: دومین مشکل این‌ بود که زمین های حریم شهرها به وزارت راه و شهرسازی داده نشده بود که این اراضی پس گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی شناسایی جامعه واقعی متقاضیان مسکن را سومین کار مهم دولت دانست و گفت: با ثبت‌نام گسترده توانستیم جامعه هدف را شناسایی کنیم  که به طور کلی منجر به ثبت نام ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در پنج مرحله ثبت نام مسکن ملی شد.

اسلامی ادامه داد: از این رقم ۵۳۰ هزار واجد دریافت مسکن شناسایی شد که ۲۰۰ هزار نفر نزد بانک واریزی داشتند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای افزایش قدرت خرید متقاضی با دریافت مجوز از شورای پول و اعتبار، نسبت وام به قیمت تمام شده مسکن ملی افزایش پیدا کرد.

وی گفت: تا سال گذشته ۲۰ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می شد اما با مصوبه شورای پول و اعتبار اکنون ۵۵ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می شود تا دستیابی جامعه هدف به مسکن راحت‌تر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متعهد شدیم مسکن مهر باقی‌مانده را تحویل دهیم، گفت: امروز ۵۱ هزار واحد مسکونی افتتاح شد که ۲۲ هزار واحد آن مسکن مهر بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، دولت تدبیر و امید هم اشکالات واحدهای تحویل داده شده در دولت قبل را اصلاح کرد هم محوطه سازی و خدمات روبنایی واحدهای تحویل داده شده را تکمیل کرد و هم با تکمیل واحدهای مسکن مهر و تحویل آن به مردم، مسکن مهر به دولت سیزدهم انتقال پیدا نخواهد کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، ۷۰۰ هزار واحد در دولت دهم و یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید تمام شده است.

وزیر راه با بیان اینکه ۳۷۰ هزار واحد تحت عنوان بافت فرسوده، نوسازی شده است، گفت: در هشت سال گذشته نوسازی بافت فرسوده در تهران ۴۰ درصد و در کل کشور ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۹۰۰ پروژه در محلات هدف آغاز شده که ۵۰۰ پروژه بهسازی شده است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز