تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹

روسیه، تلگرام و فیس‌بوک را جریمه کرد

دولت روسیه همچنین از شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی خواسته تا اولاً در داخل این کشور دفتر ایجاد کنند و دوما اطلاعات شهروندان روس را در سرورهای داخل روسیه نگهداری کنند.
کد خبر: ۲۷۱۶۶
اخیرا دادگاهی در روسیه فیس‌بوک و تلگرام را به خاطر عدم حذف محتواهای غیرقانونی جریمه کرد. 
 
به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، دادگاهی در روسیه تلگرام و فیس‌بوک را به خاطر عدم حذف محتواهای غیرقانونی جریمه کرد.

در این راستا فیس‌بوک به پرداخت 6 میلیون روبل و تلگرام هم به پرداخت 11 میلیون روبل محکوم شده است.

دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو در روسیه اعلام کرده است که فیس بوک به خاطر دو مورد تخلف و تلگرام به خاطر سه مورد تخلف جریمه شده‌اند جزئیات تخلفات این دو شرکت فعال در فضای مجازی هنوز اعلام نشده است. البته نه فیس‌بوک و نه تلگرام هم هنوز نسبت به این خبر واکنشی نداشته‌اند.

البته دو مورد شکایت نیز علیه توئیتر مطرح شده و انتظار می‌رود پنج‌شنبه پیش‌رو حکم علیه این شبکه اجتماعی در روسیه هم صادر شود. روسیه طی ماه‌های گذشته نظارت بر عمل به قوانین از سوی شبکه‌های اجتماعی را شدت بخشیده و چندین مورد جریمه را علیه آنها اعمال کرده است.

دولت روسیه همچنین از شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی خواسته تا اولاً در داخل این کشور دفتر ایجاد کنند و دوما اطلاعات شهروندان روس را در سرورهای داخل روسیه نگهداری کنند.

چین، هند و حتی انگلیس هم اخیراً رویکرد مشابهی را در قبال شبکه‌های اجتماعی در پیش گرفته‌اند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اخیراً طی ملاقات با نماینده شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی در این کشور به آنها هشدار داد که ممکن است به خاطر عدم رعایت قوانین مربوط به جلوگیری از انتشار مطالب غیرقانونی و خلاف شامل محتواهای نفرت‌پراکنی  و نژادپرستانه با جریمه معادل 10درصد کل درآمد جهانی آنها روبه‌رو شوند.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز