تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

پیشنهاد بایدن؛ واکسن بزنید، ۱۰۰ دلار بگیرد

در هفته جاری شهرداری نیویورک طرح مشابهی را به اجرا گذاشته است و به همه افرادی که واکسن می‌زنند، ۱۰۰ دلار پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۲۷۶۲۸
شهرداری نیویورک هم‌اکنون به هر کسی که واکسن بزند ۱۰۰ دلار پرداخت می‌کند.

همزمان با تبدیل سویه «دلتا» ویروس کرونا به گونه غالب در شماری از کشورها، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد کرد که هر آمریکایی در قبال تزریق واکسن کرونا، ۱۰۰ دلار دریافت کند.
در حال حاضر ۴۹.۸ درصد از جمعیت بزرگسال آمریکا یا حدود ۱۶۴ میلیون نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند. اما کارشناسان بر این باورند واکسیناسیون گسترده‌تر به کنترل شیوع کووید-۱۹ کمک بیشتری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایندیپندنت، در هفته جاری شهرداری نیویورک طرح مشابهی را به اجرا گذاشته است و به همه افرادی که واکسن می‌زنند، ۱۰۰ دلار پرداخت می‌کند.
  
امتیازدهی برای ترغیب افراد به تزریق واکسن کرونا، اقدامی است که در بسیاری از کشورهای غربی انجام می‌شود و طیف وسیعی از مشوق‌ها از بستنی مجانی تا شرکت در قرعه‌کشی دریافت خانه و خودرو را نیز در برمی‌گیرد.

براساس طرح جدید کاخ سفید، خزانه‌داری آمریکا برای همه ایالات‌ها بودجه‌ای به این منظور در نظر می‌گیرد و این فرمانداران هستند که درمورد نحوه هزینه‌کرد آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

کارشناسان بر این باورند که ارایه مشوق‌ها، انگیزه افراد مخالف تزریق واکسن برای ایمن‌سازی خود در برابر بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد.

این بیماری در ۱۸ ماه گذشته حدود ۱۹۷ میلیون نفر را مبتلا و بیش از چهار میلیون نفر را در جهان قربانی کرده است. در ماه‌های اخیر پس از تولید واکسن کرونا نیز حدود چهار میلیارد دوز واکسن در سراسر جهان تزریق شده و بیش از یک میلیارد نفر یا ۱۴ درصد از جمعیت جهان به طور کامل واکسینه شده‌اند.

تا کنون حدود ۳۵ میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و بیش از ۶۱۲ هزار نفر نیز جان باخته‌اند.
در ایران نیز بر اساس‌ آماری که دولت اعلام کرده تا کنون سه میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۴۷ نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از ۹۰ هزار نفر نیز جان باخته‌اند.

ایران یکی از پایین‌ترین نرخ‌های انجام واکسیناسیون در جهان را دارد. چرا که تا ماه‌ها واردات واکسن خارجی به دلیل مخالفت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ممنوع بود. اکنون نیز واردات واکسن به کندی انجام می‌شود. از سوی دیگر واردات واکسن فایزر و مدرنا تولید آمریکا که موثرترین و با کیفیت‌ترین واکسن‌ها در جهان به‌شمار می‌روند بنا بر توصیه خامنه‌ای ممنوع است. 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز