تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

سرعت طوفان گردوخاک در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

کد خبر: ۲۷۶۵۳
  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز نیز بیشینه سرعت طوفان گردوخاک در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۶۰۰ متر کاهش داد. 

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایسنا، محسن حیدری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سایر شهرهای شمال استان نیز طوفان گردوخاک و وزش باد شدید ادامه دارد به طوریکه از طوفان شدید شعاع دید افقی در زاهک را ۱۰۰۰ متر کاهش داده است.

وی افزود: وزش طوفان گردوخاک و شن سبب کاهش شدید دید افقی در محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زابل- هیرمند، زابل-زهک، زابل-نهبندان و زابل-زاهدان شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار می رود وزش این طوفان سبب تشکیل توده عظیم گردوغبار و نفوذ آن به غرب افغانستان  و پاکستان و نوار شرقی و شهرستان های جنوبی تر سیستان و بلوچستان شود.

حیدری اضافه کرد: وضعیت جوی زاهدان نیز هم اکنون غبار آلود است و شعاع دید افقی به دلیل نفوذ گردوغبار شمال استان به این شهر به ۵۰۰۰ متر کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه حداقل تا دوشنبه پیش رو در شمال استان ادامه دارد که پیامد آن خیزش گردوخاک، کاهش شدید دید افقی، کاهش کیفیت هوا و ایجاد توده گردوغبار و نفوذ آن به عرض های پایین تر است.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می شود مردم شمال استان و مناطق درگیر طوفان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز اجتناب کنند.همچنین از ترددهای جاده ای به ویژه در محور زاهدان-زابل به دلیل وجود نقاط بحرانی در طول مسیر اجتناب شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : زابل طوفان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز