تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

برخی ایالت‌های آلمان ده‌ها هزار واکسن های مازاد خود را پس می‌دهند

در روزهای اوج واکسیناسیون در آلمان روزانه تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن به شهروندان تزریق شده اما این میزان اکنون به چهار صد هزار دوز کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۷۶۸۱
با کاهش تقاضای شهروندان برای واکسینه شدن برخی ایالت‌های آلمان ده‌ها هزار واکسن اضافه خود را به دولت مرکزی پس می‌دهند. قرار است واکسن‌های مازاد در صورتی که دست‌کم دو ماه اعتبار داشته باشند به کشورهای دیگر اهدا شوند.

آلمان از ماه اوت ۲۰۲۱ اهدای واکسن به کشورهای غیراروپایی را آغاز می‌کند؛ در مرحله اول واکسن‌های آسترازنکا

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از دویچه وله، در روزهای اوج واکسیناسیون در آلمان روزانه تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن به شهروندان تزریق شده اما این میزان اکنون به چهار صد هزار دوز کاهش یافته است.

با کاهش شمار متقاضیان دریافت واکسن در آلمان، وزارت بهداشت دولت فدرال از دولت‌های ایالتی خواسته است واکسن‌های مازاد خود را به انبار مرکزی بازپس بفرستند تا به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا اهدا شوند.

"تاگس شاو"، وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان جمعه سی‌ام ژوئیه گزارش داد وزارت بهداشت دولت فدرال در نامه‌ای زمینه ارجاع واکسن‌های مازاد ایالت‌ها را فراهم و برای این کار دستورالعملی ارائه کرده است.

وزارت بهداشت از مسئولان محلی خواسته واکسن‌هایی را که در کارزار واکسیناسیون ملی به آنها نیازی نیست درصورتی که تاریخ مصرف آنها امکان دهد، برای اهدا به کشورهای دیگر به مرکز بازپس بفرستند.

فقط واکسن‌های با دست‌کم دو ماه اعتبار
این کار شامل واکسن‌هایی که در اختیار مطب‌ها و پزشکان واحدهای تولیدی و تجاری قرار گرفته نمی‌شود و واکسن‌هایی که پس فرستاده می‌شوند باید دست‌کم دو ماه اعتبار داشته باشند.

در گام نخست قرار است واکسن‌های آسترازنکا و جانسون و جانسون که در مراکز توزیع واکسن ایالتی نگهداری می‌شوند و از زمان آغاز توزیع سراسری واکسن توسط دولت فدرال این مراکز را ترک نکرده‌اند بازپس فرستاده شوند.

وزارت بهداشت معتقد است این تنها راهی است که از طریق آن می‌توان نسبت به کیفیت، اثربخشی و بی‌ضرر بودن واکسن اطمینان حاصل کرد.

"تاگس‌شاو" به نقل از مارتین هلفریش، سخنگوی اداره بهداشت می‌گوید هامبورگ از این امکان استفاده خواهد کرد و بخشی از واکسن مازاد خود را به مرکز توزیع فدرال ارسال می‌کند.

۸۴ هزار دوز واکسن مازاد از هامبورگ
به گفته این مقام محلی موجودی قابل ارجاع انبارهای شهر هامبورگ شامل ۶۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا و ۲۴ هزار دوز واکسن جانسون و جانسون می‌شود.

مسئولان بهداشتی برلین نیز از آمادگی برای ارسال اندکی بیش از ۶۲ هزار دوز واکسن آسترازنکا به دولت فدرال خبر داده‌اند و می‌گویند آنها هنوز چند ماه قابل نگهداری هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایالات نیدرزاکسن هم بازپس فرستادن واکسن از این ایالات را ممکن اعلام کرده اما گفته که هنوز تعداد دقیق آنها مشخص نیست. مسئولان بهداشتی برخی دیگر از ایالت‌ها نیز برای همکاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

۳۰ میلیون دوز واکسن اهدایی آلمان
به نوشته "اشپیگل" قرار است اهدای واکسن توسط آلمان به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از ماه اوت و با واکسن‌های آسترازنکا آغاز شود و دولت فدرال قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی دست‌کم ۳۰ میلیون دوز واکسن به کشورهای دیگر اهدا کند.

برنامه ارسال رایگان واکسن از آلمان در حال حاضر شامل واکسن‌های فایزر/ بیون‌تک و مدرنا نمی‌شود و قرار است این واکسن‌ها در انبار مرکزی دولت فدرال نگهداری شوند.

واکسیناسیون عمومی در آلمان اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز شد و تاکنون نزدیک به ۴۳ میلیون نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند که اندکی بیش از ۵۱ درصد جمعیت هستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز