تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

نامه شدیداللحن وزیر ارشاد به وزیر حج عربستان

در نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به وزیر حج عربستان، عملکرد دولت سعودی در موضوع حج در قبال جمهوری اسلامی ایران خلاف عرف دیپلماتیک و بین‌الملل عنوان شد.
کد خبر: ۲۸۳۰
اخبار معاصر: در پی احضار «احمد المولد» کاردار عربستان، حسین نوش آبادی معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه اعتراضی و شدیداللحن علی جنتی در خصوص حوادث پیش آمده در منا، نحوه رسیدگی به مجروحان و اهمال کاری دولت سعودی در انتقال پیکرهای حجاج جانباخته به کشورمان را به وی تسلیم کرد.

در نامه جنتی ضمن تاکید بر مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور حج جمهوری اسلامی ایران،  مراتب اعتراض شدید نسبت به عدم صدور روادید برای هیأت ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران، سرکشی و رسیدگی به امور حجاج جان‌باخته و مصدومان حادثه تلخ مِنا اعلام و بر رسیدگی هرچه سریع‌تر در این زمینه تأکید شده است.

در نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان همچنین عملکرد دولت عربستان در موضوع حج در قبال جمهوری اسلامی ایران خلاف عرف دیپلماتیک و بین‌الملل عنوان شده است.

سهل‌انگاری دولت عربستان در حادثه مِنا، رسیدگی به حجاج مجروح و مصدوم، کوتاهی در فرایند کلی امدادرسانی و  انتقال به‌موقع پیکرهای زائرین جان‌باخته از دیگر موضوعات مورد اعتراض وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نامه بوده است.

همچنین در نامه جنتی به صراحت تاکید شده است که جمهوری اسلامی ایران پیگیر حوادث پیش آمده در سرزمین مِنا تا حصول نتیجه قطعی از مراجع بین‌المللی ذیربط خواهد بود.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز