تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان ارتش:

با کوتاه آمدن در مقابل دشمن، دشمنی‌ها برطرف نمی‌شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: نیروهای مسلح باید با شتاب در پیشرفت‌ها و افزایش آمادگی‌های خود، چنان اقتداری ایجاد کنند که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض را به ذهن خود راه دهند.
کد خبر: ۲۸۴۷
اخبار معاصر: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار مسئولان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، علت دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی را ایستادگی ملت ایران و صراحت و تسلیم‌نشدن در مقابل سیاست‌های استکبار خواندند و تأکید کردند: نیروهای مسلح باید با شتاب در پیشرفت‌ها و افزایش آمادگی‌های خود، چنان اقتداری ایجاد کنند که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض را به ذهن خود راه دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برنامه‌ریزی برای «فردای بهتر و پیشرفته‌تر ایران اسلامی» را در همه‌ی بخش‌ها ضروری دانستند و گفتند: آینده‌ی کشور به دست جوانانی است که باید قدر آنها را دانست و برای آنکه ایران فردا بتواند تواناتر، مقتدرتر و با زبان گویاتر در منطقه و دنیا ظاهر شود، باید نسل بعد را آماده‌تر، مصمم‌تر، دانشمندتر و شجاع‌تر پرورش داد.
رهبر انقلاب با اشاره به عقب‌ماندگی‌های مزمن و تاریخی کشور در اثر حکمرانی عناصر وابسته به‌خصوص در دوران پهلوی، افزودند: پیشرفت‌های امروز نیروهای نظامی در بخش‌های مختلف بسیار ارزشمند است اما با توجه به عقب‌ماندگی‌ها باید شتاب حرکت را افزایش داد و چنان اقتداری ایجاد کرد که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض به مرزهای این کشور را به ذهن خود راه دهند.
ایشان مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران هشت‌ساله‌ی دفاع مقدس را یک تجربه‌ی مهم و پیش روی همه‌ی دنیا خواندند و خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقل است و از ابتدای انقلاب، سیاست‌های خود را با صراحت دنبال کرده و از نهیب هیچ قدرتی و مخالفت با سیاست‌های آن، واهمه‌ای ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دشمنی‌های جدی و سنگین در مقابل حرکت مستقل و شگفتی‌ساز ملت ایران، گفتند: دشمن به‌دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او، دشمنی‌ها برطرف نمی‌شود.
رهبر انقلاب افزودند: سربرآوردن ملت مستقلی که با زورگویان و وابستگان به آنها مخالف است، برای نظام سلطه قابل تحمل نیست، بنابراین در مقابل این ملت دشمنی می‌کنند و تصور اینکه «اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه‌ی دشمن را بکنیم، دشمنی‌ها کم می‌شود»، تصور نادرستی است.
ایشان با اشاره به استقبال ملت‌ها و همچنین برخی دولت‌های غیروابسته از حرکت مستقل ایران، گفتند: ملت‌ها از مشاهده‌ی پیشرفت و دفاع صریح ملت ایران از منافع خود در مقابل قدرت‌ها به وجد می‌آیند و در سفرهای خارجی مسئولان جمهوری اسلامی نیز هر جایی که از طرف دولت‌ها به مردم اجازه‌ی اظهار علاقه داده شد، در طرفداری از ایران و مواضع صریح آن، شور و غوغا به پا کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، با اشاره به اهمیت پژوهش و پیشرفت‌های تحقیقاتی در نیروهای مسلح، گفتند: ظرفیت‌های بسیار خوبی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور وجود دارد که باید ارتباطات علمی نیروهای مسلح با آنها تقویت شود.
رهبر انقلاب همچنین با تأکید بر اهمیت ورود به حوزه‌های ناشناخته‌ی نظامی و ابتکارات جدید، در خصوص رزمایش‌های نظامی نیز خاطرنشان کردند: طراحی رزمایش‌های نظامی باید  به فضای جنگ و واقعیت‌های میدان جنگ نزدیک باشد و برای تمام امکانات و توانایی‌های دشمن، پیش‌بینی و آمادگی وجود داشته باشد.
در ابتدای این دیدار، امیر دریادار سیاری فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش گزارشی از مجموعه‌ی مأموریت‌ها و فعالیت‌های نیروی دریایی در زمینه‌های ساخت تجهیزات، اطلاعات، عملیات، توسعه‌ی علم و دانش، فناوری اطلاعات، امنیت خطوط مواصلاتی و توسعه‌ی دریایی کشور بیان کرد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز