تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران تاکید کرد:

عربستان مسئول اصلی فاجعه تلخ منا

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به هشدار صریح مقام معظم رهبری درقبال اقدامات کنونی سعودی ها گفت: عربستان مسئول اصلی فاجعه تلخ منا است.
کد خبر: ۲۸۶۸
اخبار معاصر: آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به هشدار صریح مقام معظم رهبری درقبال اقدامات کنونی سعودی ها تاکید کرد: بدون تردید مدیریت حج باید تغییر کند زیرا جانباختن حدود 4 هزار و 700 نفر از زائران خانه خدا در منا نشان داد حکام سعودی لیاقت مدیریت حج را ندارند.

 وی با اشاره به اینکه عاملین فاجعه منا باید مشخص، معرفی و مجازات شوند تاکید کرد: با احضار و گفتن این جمله که هرکاری تشریفات دارد، کار درست نمی شود.

عید غدیر، عید اکمال دین است

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه اول با گرامیداشت اعیاد سعید قربان و غدیر گفت : متاسفانه به دلیل حادثه ای که در مکه برای حجاج پیش آمد باید به ساحت نبی اکرم (ص) و ائمه معصومین و همچنین مقام معظم رهبری و مردم و همه آزادگان جهان ، مسلمانان ، شیعیان و خانواده داغدار تسلیت گفت.

وی افزود:‌  عید سعید غدیر عید اکمال دین و کامل شدن دین اسلام و همچنین تمام شدن نعمت های الهی است و خداوند با این عید ، دین اسلام را برای مسلمانان به عنوان دین کامل برگزید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در گذشته علمای اهل تسنن احترام خاصی به علمای شیعه داشته اند ، به مکاتبه شیخ الاسلام از علمای اهل تسنن با شیخ شرف الدین از علمای اهل تشییع درباره حقانیت مکتب تشییع و پیروی از اهل بیت پیامبر گرامی اسلام پرداخت و گفت : این تلاش ها نشان می دهد که در گذشته مناسبات علمای  شیعه و علمای سنی  مطلوب بوده است و  به اعتقادات یکدیگر احترام می گذاشتند اما امروزه استکبار جهانی  به دنبال افزایش تفرقه و دشمنی میان پیروان جهان اسلام است و باید هوشیاری خود را حفظ کند .

امام جمعه موقت تهران افزود : شافعی  150 سال بعد از هجرت پیامبر ، ابن حنبل  164 سال ، مالک 95 سال و حنفیه 90 سال بعد از هجرت پیامبر به دنیا آمدند ، پس اهل تسنن  در این مدت کدام مکتب را حق می دانند ؟ اما اهل تشییع بعد از رحلت حضرت پیامبر به اهل بیت تمسک جستند و هرگز گمراه نشدند.

ایت الله موحدی کرمانی گفت : در گذشته مکاتبات و مباحثات زیادی میان علمای اهل تسنن  و اهل تشییع با احترام برقرار بود و امروز هم جهان اسلام به وحدت نیاز دارد که این وحدت در چارچوب احترام و عقاید مسلمانان امکانپذیر است و جهان اسلام باید در برابر توطئه های دشمنان و استعمارگران هوشیار باشند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت : حتی بررسی کتاب های معتبر اهل تسنن درباره حقانیت اهل بیت (ع) و ولایت و امامت حضرت علی (ع) و همه ائمه معصومین  نشان می دهد که واقعه غدیر غیر قابل انکار است.

وی افزود : در کتاب المراجعات که از کتب معتبر اهل تسنن است به حدیث ثقلین از پیامبر « انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ، لن یفترقا حتی یردا علی الحوض» اشاره شده است و احادیث زیادی از حضرت پیامبر در کتب اهل سنت درباره جایگاه والای اهل بیت و حضرت علی (ع) و وجوب پیروی از ولایت و امامت حضرت امیرالمومنین علی (ع) وجود دارد.

وی افزود : در یکی از این احادث آمده است مثل اهل بیت من در میان شما مسلمانان مانند کشتی نوح است که هر کس اهل بیت مرا همراهی کند نجات می یابد در غیر این صورت گمراه و غرق خواهد شد و همچنین در کتاب المراجعات در این حدیث ثبت شده است که حضرت پیامبر فرمودند عترت و اهل بیت من از وجود من خلق شده اند و دانش و  علم را از من گرفته اند از آنها پیروی کنید در غیر این صورت خداوند شفاعت من را نصیب شما نخواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت : حضرت پیامبر فرموده اند که جایگاه اهل بیت مرا مانند جایگاه سر به بدن و مانند جایگاه چشم در سر پاس بدارید تا به سوی رستگاری هدایت شوید که این حدیث هم در کتاب معتبر اهل تسنن آمده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز