تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

فیسبوک و واتس‌اپ حساب‌های کاربری طالبان را مسدود می‌کنند

فیسبوک گروهی از کارشناسان مسائل افغانستان را مأمور بررسی پست‌ها و همچنین اطلاعات کاربری نیروهای طالبان و هواداران آن‌ها کرده است.
کد خبر: ۲۸۹۳۸
به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از دویچه وله، طالبان مدت‌ها از پیام‌رسان واتس‌اپ برای ارتباطات خود و از جمله درباره اطلاع‌رسانی پیرامون تصرف کابل بهره گرفته‌اند. حال مسئولان شرکت فیسبوک اعلام کرده‌اند که حساب‌های متعلق به طالبان را مسدود خواهند کرد.

خبر تصمیم فیسبوک، مؤسسه مادر پیام‌رسان واتس‌اپ درباره مسدود کردن حساب‌های کاربری نیروهای وابسته به طالبان از سوی "واشنگتن پست" رسانه‌ای شده است.

واشنگتن پست در گزارش خود نوشته است که نیروهای طالبان از این پیام‌رسان برای ارتباطات خود و همچنین برای اطلاع‌رسانی به مردم استفاده کرده‌اند.

به عنوان نمونه، این روزنامه در گزارش خود به استفاده طالبان از واتس‌اپ برای اطلاع‌رسانی پیرامون تصرف و کنترل شهر کابل اشاره کرده است.

سخنگوی واتس‌اپ روز سه‌شنبه ۱۷ اوت (۲۶ مرداد) اعلام کرده که این پیام‌رسان باید در عملکرد خود به تحریم‌های پیش‌بینی شده از سوی دولت آمریکا پایبند باشد.

از آنجا که پیام‌رسان واتس‌اپ از تکنیک رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کند، امکان دسترسی مسئولان این شبکه به مضمون اطلاعاتی که از سوی کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود، وجود ندارد.

واتس‌اپ تنها می‌تواند از طریق تصاویر، نام و توضیحات منتشر شده درباره کاربر وابستگی آن‌ها به گروه‌های افراطی را تشخیص بدهد.

مسدود کردن حساب‌های کاربری نیروهای وابسته به طالبان تنها محدود به واتس‌اپ نمی‌شود.

فیسبوک نیز اقدام به حذف آن دسته از پست‌هایی می‌کند که رویکردی جانبدارانه به سود طالبان دارند؛ سیاستی که فیسبوک سال‌ها علیه اعضای این گروه دنبال کرده است.

افزون بر آن، فیسبوک گروهی از کارشناسان مسائل افغانستان را مأمور بررسی پست‌ها و همچنین اطلاعات کاربری نیروهای طالبان و هواداران آن‌ها کرده است.

فیسبوک همچنین تصمیم دارد با توجه به حساسیت برخاسته از شرایط کنونی، به طور پیگیر اطلاعات و پست‌های به اشتراک‌ گذشته‌شده اعضای طالبان را شناسایی و حذف کند.

باید یادآور شد که طالبان از سوی دولت آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده و مشمول سیاست‌های تحریمی این کشور می‌گردد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز