تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

مشاوران نتانیاهو: دیگر علیه توافق هسته‎ای ایران سخنرانی نمی‎کند

مشاوران نتانیاهو به مقامات آمریکا اطلاع داده اند آخرین نطق انتقادی نخست وزیر اسراییل از توافق هسته‎ای با ایران در سخنرانی پنج شنبه گذشته او در مجمع عمومی ملل متحد انجام شد.
کد خبر: ۳۰۰۴
اخبار معاصر: یک روزنامه اسراییلی به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک در دولت آمریکا نوشت مشاوران بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل به دولت اوباما اطمینان داده‎اند سخنرانی روز پنج شنبه نتانیاهو در مجمع عمومی ملل متحد آخرین موضع گیری انتقادی و صریح او در مخالفت با توافق هسته‎ای خواهد بود و نتانیاهو از این پس در مخالفت با توافق هسته‎ای با ایران سخنی نخواهد گفت.
مشاوران نتانیاهو: دیگر علیه توافق هسته‎ای ایران سخنرانی نمی‎کند
روزنامه "هاآرتص" در خبری اختصاصی به نقل از برخی منابع دیپلماتیک دولت آمریکا نوشت مشاوران نتانیاهو به مقامات دولت آمریکا اطلاع داده اند سلسله موضع گیری‎های زنجیره‎ای نتانیاهو علیه توافق هسته ای با ایران با سخنرانی امسال او در نشست سالانه مجمع عمومی پایان یافته است و او از این پس تلاش  خود را به گفت و گو با دولت اوباما برای همکاری امنیتی و راه‎های جلوگیری از تهدیدات منطقه ای ایران علیه آمریکا و اسراییل خواهد گذاشت.

هاآرتص می‎نویسد پس از این سخنرانی نتانیاهو، او پنج شنبه شب در نشست خبری مساله ارسال پیام به دولت اوباما را تکذیب نکرد و در مصاحبه روز جمعه خود با شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا نیز تاکید کرد که تلاش های او در جلوگیری و متوقف کردن اجرای توافق هسته ای به پایان رسیده است و او حاضر است از فردای روز اجرای توافق هسته ای با ایران با دولت اوباما درباره موضوعات امنیتی و راه‎های تقویت توان تهاجمی و دفاعی ارتش اسراییل وارد گفت و گو شود.
مشاوران نتانیاهو: دیگر علیه توافق هسته‎ای ایران سخنرانی نمی‎کند

نتانیاهو در مصاحبه با فاکس نیوز افزود:" امروز روز پس از توافق است. ما (اسراییل و آمریکا) گفت و گو هایمان درباره اینکه باید چه کار کنیم را آغاز کرده‎ایم. من مشتاقانه منتظر گفت و گو با اوباما درباره اجرایی شدن تعهد او برای تقویت امنیت اسراییل برای مواجهه با این چالش جدید (توافق هسته‎ای) هستم."

هاآرتص به نقل از یک منبع دولتی آمریکا می نویسد:" آنها (مشاوران نتانیاهو) به ما گفتند پرونده مخالفت با توافق هسته‎ای با ایران پس از سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل بسته شده است."

هاآرتص می نویسد نتانیاهو جمعه با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درباره آغاز گفت و گوهای امنیتی اسراییل و آمریکا دیدار کرد. قرار است موشه یعالون وزیر دفاع اسراییل در اواسط ماه جاری میلادی به آمریکا سفر کند و در اوایل ماه آینده میلادی نتانیاهو به کاخ سفید خواهد رفت تا با اوباما برای نخستین بار در یک سال گذشته دیدار و گفت و گو کند.

نتانیاهو در نشست خبری پنج شنبه شب خود در نیویورک بر تمرکز روی چند موضوع ضروری برای ادامه مبارزه علیه ایران تاکید کرد.
نخست اینکه او بر ضرورت بازرسی‎های موثر از تاسیسات هسته‎ای ایران در قالب بازرسی‎های آژانس تاکید کرد و گفت باید مطمئن شد از این پس ایران قادر نخواهد بود نقض تعهدات خود را مثل زباله جارو کرده و زیر قالی‎های معروف ایرانی پنهان کند. او گفت باید تکیه و تاکید اصلی را بر ضرورت انجام کامل ایران به تعهدات هسته‎ای اش گذاشت.
در نکته دوم او تاکید کرد که باید یک مکانیزم بازگرداندن تحریم‎ها علیه ایران وجود داشته باشد که به طور مشخص معلوم کند که چه تحریم‎هایی و در چه سطحی می تواند دوباره علیه ایران در صورت بروز رفتارهای ناقض تعهدات این کشور، برقرار شود.
و در نهایت او خواستار موضع‎گیری مشترک جامعه جهانی علیه سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران از قبیل حمایت ایران از گروه‎هایی چون حزب الله و حماس شد. او تاکید کرد دولت آمریکا باید هم اینک از دیگر کشورها به ویژه اسراییل در برابر سیاست‎های منطقه‎ای ایران حمایت و پشتیبانی کند.
انتهای پیام/
منبع: عصر ایران
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز