تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
سرلشکر سلیمانی در همایش ایثارگران:

جامعه ای که روح ایثارگری در آن حاکم شود شکست نمی خورد

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: جامعه ای که ایثار در سطوح گوناگون آن حاکم شود پیروز و سربلند است و هرگز در هیچ تهاجمی شکست نمی خورد.
کد خبر: ۳۰۲
اخبار معاصر: سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران استان کرمان که شامگاه چهارشنبه در برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه نمی توانم بدون توجه به سیستان و بلوچستان و هرمزگان از کرمان نام ببرم گفت: لشگر ثارالله که نماد سلحشوری خطه شرقی کشور بوده، اجتماعی از مردم دلاور این سه استان است.

وی افزود: حتما همه تصدیق می کنیم که جامعه بدون ایثار یک جامعه بدون حیات، حرارت و نورانیت است. ایثار در همه سطوح جامعه و ابعاد گوناگونش معنا پیدا می کند.

سرلشکر سلیمانی ادامه داد: جامعه ایرانی ما دقیقا مثل انسان تمام اجزاء اش، زیبایی هایی را به جامعه می بخشد و جزو لاینفک آن محسوب می شود و کرمان هم از بخش های لاینفک جامعه ایران است.

وی با بیان اینکه، کرمان دو خصیصه بارز دارد، تصریح کرد: این دو خصیصه افتادگی، محجوب و کم ادعا بودن کرمانی ها بوده که زبانزد همه است اما مسئله ای که کمتر به آن توجه شده سلحشوری آنها است.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: جغرافیا در شکل گیری روحی انسان اثر دارد و کرمان هم از این اثرگذاری مستثنی نیست.

وی با اشاره به حادثه بزرگ جنگ تحمیلی اظهار داشت: اگر دشمن در مراحل اول این جنگ موفق می شد فردی مثل صدام که مثل یک حیوان وحشی به ملت خود رحم نکرد و هزاران نفر از آحاد ملتش را در گورهای دسته جمعی ریخت کشور ما را نیز با مشکل مواجه می کرد.

سرلشگر سلیمانی با بیان اینکه انتفاضه شعبانیه و حادثه شلمچه نمونه ای از جنایات این گرگ در لباس انسان بود، خاطرنشان کرد: چنین فردی با خلق و خوی خطرناک لشگر آراست و به کشور ما حمله کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: در جنگ بیش از ۹۰ درصد اداره عمومی جبهه ها توسط مردم انجام می شد و این در تاریخ بی نظیر است و هرگز نمی توان این حرکت عظیم را فراموش کرد.

وی گفت: جامعه ای که ایثار در سطوح گوناگون آن حاکم شود پیروز و سربلند است و هرگز در هیچ تهاجمی و تهدیدی شکست نمی خورد.

فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: آن چیزی که تهاجم را از ذهن دشمنان محو کرد همین ایثار توسط مردمان ما بود.

سرلشکر سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: در همه عملیات های بزرگ و سرنوشت ساز مثل عملیات بیت المقدس، کربلای ۱، ثامن الائمه، طریق القدس و ... مردم استان کرمان که لشگر ثارالله را درست کرده بودند در قالب این لشگر پیشتاز بود.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز