تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°

۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

4 روز فعالیت ائتلاف سوری-روسی برابر هزاران حمله نمادین ائتلاف غرب

یک رسانه سوری با اشاره به عملکرد موثر ائتلاف سوری-روسی در مقایسه با اقدمات نمادین ائتلاف تحت رهبری آمریکا از مهیا شدن ارتش سوریه برای عملیات گسترده در جنوب حماه پرده برداشت.
کد خبر: ۳۰۷۷
اخبار معاصر: روزنامه الوطن در گزارشی با اشاره به ادامه عملیات هوایی روسیه علیه تکفیری ها در سوریه آورده است: پس از گذشت یکسال از شکل گیری ائتلاف غربی و نمادین بودن آن، ائتلاف سوری-روسی ظرف چهار روز فعال بودن و موثر بودن خود را در جنگ علیه تروریسم به اثبات رساند.

به نوشته این رسانه سوری، جنگنده های روسی 60 سورتی پروازی علیه 50 مرکز تروریست ها انجام دادند و آنها را مجبور به فرار از ترس هدف قرار گرفتن کردند.این عملیات روس ها دستاوردی بیش از سه هزار سورتی پروازی ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا که دروغ بودن آن اثبات شد، داشت.

الوطن آورده است: روس ها اعلام کرده اند که جدی هستند و دامنه حملات آنها طی روزهای آینده بیشتر نیز خواهد شد.این حجم تنگنا و بحرانی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با آن روبرو است را نشان می دهد و وی و ائتلاف تحت رهبری آن در برابر افکار عمومی حرفی برای گفتن ندارد.

ائتلاف روسی-سوری بزرگترین تهدید برای طرح های آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی و دیگر بحران افکنان در سوریه از چهار سال قبل تاکنون است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که در ابتدا حملات روس ها به مواضع تروریست های مورد حمایت ترکیه کاملا گیج و مبهوت مانده بود آرام آرام با متوجه شدن خنثی شدن توطئه هایش زبان به لعن روس ها گشوده و حملات روسیه به تروریست ها را اشتباه می داند و از این که سوریه تا این اندازه برای روسیه اهمیت دارد ابراز تعجب می کند.

الوطن نوشت: عملیات علیه تروریست ها ادامه دارد و مراکز ترویست ها در حماه و ادلب و به ویژه اللطامنه و تل عاس و رکایا سجنه هدف قرار گرفته است.

در منطقه الرستن در حومه جنوبی حماه جنگنده های روسی ده‌ها داعشی را در روستای الزعفرانیه، عبدون و تلول الحمر هدف قرار داده اند و زبانه های آتش در مراکز هدف قرار گرفته قابل مشاهده است.

الوطن نوشت: این درحالی است که ارتش سوریه آماده عملیات گسترده علیه تروریست ها در جنوب حماه با حمایت هوایی روسیه می شود تا جاده بین المللی حماه به حمص که از سه سال و نیم قبل قطع شده را بازپس گیرد.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز