تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

اینستاگرام دنبال راهی برای حفظ سلامت روانی نوجوانان

مسئولان اینستاگرام تصمیم دارند با کاستن از حجم تصاویری که بر زیبایی‌های جسمی تأکید دارند سبب حفظ بیشتر سلامت روان نوجوانان و به‌ویژه دختران شوند.
کد خبر: ۳۰۷۹۵
به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از یورونیوز، کارینا نیوتن، سخنگوی روابط عمومی اینستاگرام، روز چهارشنبه در واکنش به گزارش اخیر وال‌استریت ژورنال دربارهٔ نقش ناسازنده این شبکه اجتماعی در سلامت روانی دختران نوجوان،‌ گزارش اخیر را ناهماهنگ خواند.

در گزارش وال‌استریت ژورنال عنوان شده بود که مسئولان اینستاگرام به این نکته توجه کافی ندارند که چه آسیب روانی بزرگی به میلیون‌ها دختر نوجوان وارد می‌شود وقتی پیوسته بدن‌شان را با معیارهای تبلیغاتی زیبایی مقایسه می‌کنند.

کارینا نیوتن با اشاره به تحقیقات اخیر خود این شبکه اجتماعی گفت: «به‌نظر می‌آید آنچه بیشترین اهمیت را دارد شیوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وضعیت ذهنی کاربر حین استفاده از آنهاست.»

وی با تکیه بر پژوهش اخیر دانشگاه هاروارد بر این نکته تأکید کرد که تجربه نوجوانان آمریکایی در برخورد با شبکه‌های اجتماعی ممکن است هر دو جنبه مثبت و منفی را داشته باشد.

سخنگوی اینستاگرام گفت:‌ «ما دائما بر روی کاستن از اثرات منفی مقایسه‌های اجتماعی و تأثیرات منفی تصویر از تن تمرکز داریم.»

مسئولان اینستاگرام که خود زیرمجموعه فیسبوک است می‌گویند تا کنون کوشیده‌اند تا به مسائل ويژه نوجوانان نظیر زورگویی در مدرسه، خودکشی، خودآزاری و اختلالات تغذیه بپردازند.

نسخهٔ جدیدی از این شبکه اجتماعی بناست برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۳ سال تهیه شود، امری که اعتراض کنشگران حقوق کودکان را در پی داشته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز