تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰

وقتی بی‌بی‌سی‌فارسی بلاگردان آل‌سعود می‌شود

در حالی که مردم کشورهای اسلامی به دلیل وقوع فاجعه منا در سوگ و ماتم نشسته اند، رسانه ملکه انگلیس اصرار عجیبی در کاهش آمار قربانیان منا دارد!
کد خبر: ۳۱۲۷
اخبار معاصر: با گذشت ده روز از روی دادن فاجعه منا به دلیل بی کفایتی آل سعود، بی بی سی فارسی در جدیدترین خدمت خود به آل سعود تلاش می کند تا تعداد قربانیان را بسیار کمتر از آمار رسمی اعلام کند!

در ساعات آغازین انتشار خبر وقوع فاجعه منا، شبکه دولتی انگلیس همگام با مسئولان رژیم آل سعود برای پنهان کردن نقش بی کفایتی این رژیم در تامین امنیت زائران خانه خدا،"حجاج" را مقصر این فاجعه اعلام کرد!

در حالی که طی روزهای اخیر موج گسترده ای از محکومیت رژیم آل سعود در میان مسلمانان به دلیل بی کفایتی در تامین امنیت مراسم حج به راه افتاده است، شبکه بی بی سی فارسی پس از اعلام حجاج به عنوان مقصران اصلی وقوع این فاجعه، با در اختیار دادن تریبون خود در اختیار حامیان رژیم آل سعود تلاش کرد بی کفایتی سران این رژیم را نیز انکار کند!

اما در جدیدترین خدمت رسانه ملکه انگلیس به آل سعود، در حالی که آمارهای رسمی و غیر رسمی حکایت از قربانی شدن بیش از 5 هزار نفر از زائران خانه خدا در سرزمین منا حکایت دارد، اما شبکه دولتی انگلیس همنوا به رژیم آل سعود برای پنهان کردن عمق بی کفایتی این رژیم در تامین امنیت حجاج همچنان اصرار به جان باختن حدود 800 نفر در این واقعه دارد!

این اصرار عجیب بی بی سی فارسی بر کاهش تعداد قربانیان فاجعه منا در حالی است که علاوه بر قطعیت جان باختن 464 تن از حجاج ایرانی، «ابا یعقوب» یکی از مقامات اداره حج نیجریه که در شهر جده حضور دارد در مصاحبه با خود بی‌بی‌سی گفته بود که 14 کامیون بزرگ حامل اجساد به شهر جده آورده و تاکنون 1075 جسد از 10 کامیون خارج و به سردخانه منتقل شده‌اند. این کامیون‌ها به غیر از چندین کامیون دیگری است که طی روزهای اخیر توسط آل سعود برای شناسایی اجساد داخل آن به سردخانه منتقل شدند .

تلاش بی بی سی فارسی برای کاهش خشم و نفرت مردم ایران از آل سعود به دلیل عملکرد منجر به این کشتار بی سابقه در منا، بخشی از سابقه سیاه این رسانه در همنوایی با دشمنان مردم ایران و دروغ بودن ادعای سردمداران آن مبنی بر تلاش برای استیفای حقوق مردم می باشد که در میانه عزای عمومی مردم ایران و ماتم از دست دادن شمار زیادی از هموطنانشان علاوه بر امتناع از یک ابراز همدردی ساده، با حمایت از آل سعود نمک بر زخم ملت ایران می پاشند.

گفتنی است بر اساس اسناد منتشره همکاری های گسترده این رسانه انگلیسی با رژیم منفور آل سعود در مسائل مختلفی چون بایکوت کشتار بی سابقه مردم بی دفاع یمن توسط جنگده های سعودی، حمایت همه جانبه از گروه های تروریستی وابسته به آل سعود مانند داعش و تطهیر آنها از جنایاتی که در عراق و سوریه انجام می دهندو... با مدیریت عطاالله مهاجرانی در حال پیگیری می باشد.

انتهای پیام/

منبع: جام نیوز
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز