تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

انتشار فراخوان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

کد خبر: ۳۱۵۶۳
اخبار معاصر - فراخوان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در قالب دوازده بخش منتشر شد.

به گزارش ایلنا، فراخوان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در قالب دوازده بخش؛ مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه خیمه‌شب بازی، نقالی- پرده‌خوانی، تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان (تا ۱۸ سال)، تئاتر فراگیر (همراه افراد با نیازهای ویژه)، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، پژوهش، آثار میهمان و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۳۰ مهر ماه با مراجعه به بخش ویژه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان روی سایت «ایران تئاتر» نسبت به ثبت تقاضا و بارگذاری یا ارسال مدارک لازم اقدام کنند. بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، اسفند ماه ۱۴۰۰ به دبیری امیر مشهدی عباس در شهر همدان برگزار می‌شود.

امیر مشهدی عباس (دبیر جشنواره) در مقدمه این فراخوان آورده است:

«اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی و دیگر سازمانها و نهادهای استان همدان، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی و با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» تئاتر کودک و نوجوان را با شعار ایران زمین از طریق نمایش، در اسفند ۱۴۰۰ در شهر تاریخی همدان برگزار می‌کند.

تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان، ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تقویت بنیان‌های اصیل خانواده و ارتباط نسل‌ها، آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت‌پذیری با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوانان در تولید آثار نمایشی بخشی از حقوق این قشر پویا و اثرگذار جامعه است که بیست و هفتمین جشنواره به دنبال دستیابی به این اهداف خواهد بود.

هنرمندان و حامیان تئاتر کودک و نوجوان در این برهه از زندگی، همه‌ی ما با یادآوری ایام خوش و بی‌دغدغه‌ی قبل از کرونا، دلتنگ می‌شویم. دلتنگ روزهایی که به شوق صحنه‌های تئاتر، تمرین عشق می‌کردیم و نفس‌هایمان پشت ماسک‌های چند لایه تنگ نمی‌شد؛ بر عینک‌هایمان بخاری نمی‌نشست جز به هنگامه‌ی سوز زمستان؛ لبخندهایمان از هر زاویه هویدا بود و چهره‌هایمان -چه خسته و چه با نشاط- آینه‌ای از حس درونمان می‌شد. عزیزانمان را بی‌واهمه در آغوش می‌کشیدیم؛ تئاتر می‌دیدیم و زندگی می‌کردیم. اکنون در آرزوی دیدن دوباره‌ی آن روزگاران، عمر می گذرانیم و امیدواریم!

امروز هم ما که هنوز دلبسته‌ی صحنه‌های نمایش هستیم و هم مخاطبان ما، کمبود و خلاء تئاتر را در زندگی حس می‌کنیم. پس با امید به لطف همیشگی خداوند، جشنواره‌ای را که سال‌ها برایش کوشش کرده و در آن همدلانه رقابت کردیم، آموختیم و آموزش دادیم، آغاز می‌کنیم. امیدواریم با همراهی و همدلی همیشگی شما هنرمندان، جشنواره‌ای در خور و شایسته‌ی تئاتر کودک و نوجوان کشورمان برگزار کنیم.

چنان که مستحضرید، روند کنترل و مهار کرونا در ایران و جهان با گسترش سویه‌های جدید ویروس غیر قابل پیش بینی است. در حد توان در تلاشیم تا جشنواره را با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، به صورت حضوری برگزار کنیم. در صورتی که به هردلیلی این امر میسر نشد، برای صیانت از سلامت هنرمندان و مخاطبان، این جشنواره با هدف حمایت از تولیدات انجام شده به صورت مجازی برگزار خواهد شد. خواهشمندم امسال نیز با عشق و دلگرمی، همچون گذشته حامی و همراه جشنواره خودتان باشید.»


انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز