تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

تصمیم تاریخی نمایندگان برای برجام در روز یکشنبه

سخنگوی دولت با اشاره به رأی اعتماد مجدد نمایندگان مجلس به وزیر راه و شهرسازی گفت: روز یکشنبه آینده نیز تصمیم تاریخی از سوی نمایندگان فهیم ، آگاه و دلسوز درباره برجام گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۹۶
اخبار معاصر: محمدباقر نوبخت در ابتدای نشست خبری افزود: آقای آخوندی از وزرای موفق و موثر دولت تدبیر و امید است و با نتیجه رأی استیضاح این موضوع مشخص شد.

وی با قدردانی از نمایندگان فهیم مردم در مجلس که با زمان شناسی و قدرشناسی از افراد خدوم به شایستگی به آقای آخوندی رأی اعتماد دادند ، گفت : با این رأی این فرصت برای آقای آخوندی و دولت و مردم فراهم شد تا همچون گذشته در وزارت راه و شهرسازی منشأ اثر باشد.

نوبخت با اشاره به تصمیم گیری درباره برجام در جلسه روز یکشنبه مجلس افزود: روز یکشنبه تصمیم تاریخی از سوی نمایندگان آگاه ، فهیم و دلسوز درباره برجام گرفته خواهد شد تا تحریم های ظالمانه اقتصادی که سبب مشکل در کشور شد اما با عزم و اراده مسئولان در سه قوه آثار سوء تحریم کم اثر شده است ، برداشته شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: با این تصمیم آگاهانه ، هوشمندانه و فرصت شناسانه نمایندگان مردم در مجلس در روز یکشنبه هم زمینه اجرای برجام که افتخار ملی برای کشور است ، فراهم می شود و هم قرارداد بین المللی به سمتی می رود که خواسته های ملت تأمین شود.

رئیس جمهور به طور مستمر با تیم اقتصادی پیگیر برنامه هاست

سخنگوی دولت با رد برخی گمانه زنی های رسانه ای درباره نامه چهار وزیر کابینه به رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور به طور مستمر مهمترین مسائل اقتصادی را از اعضای ستاد اقتصادی مطالبه می کند.

نوبخت در پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران درباره نامه 4 وزیر کابینه که درباره تبدیل رکود اقتصادی به بحران تذکر داده بودند، افزود: آنچه در رسانه ها درباره این نامه متمرکز شد یکی ابراز نگرانی 4 وزیر در باره تبدیل رکود به بحران و دیگری دسترسی نداشتن همکاران دولت به رئیس جمهور است و اینکه آنها مجبور شده اند مکتوب کنند.

وی گفت: نکته دیگر که رسانه ها گمانه زنی کردند این بود که دولت برای این شرایط خاص برنامه ای ندارد، که جای نگرانی است.

سخنگوی دولت با رد برخی گمانه زنی های رسانه ای افزود:‌ واقعیت موضوع ارتباط نزدیک دولت و تیم اقتصادی و ستاد اقتصادی با رئیس جمهور است.

نوبخت با اشاره به اینکه افکار عمومی باید نسبت به این نامه روشن شود و وجدان عمومی قضاوت خواهد کرد، گفت: نامه 4 وزیر به مسئله کلیت اقتصاد ایران معطوف نیست بلکه صرفاً به موضوع بازار سرمایه مرتبط است.

وی افزود: در این نامه که همکاران من در دولت امضا کرده اند بندها و استدلال ها مربوط به بازار سرمایه هستند.

سخنگوی دولت گفت: امضای آقای دهقان وزیر دفاع به جهت حضور شرکت سرمایه گذاری غدیر و صندوق بازنشستگان نیروهای مسلح در بورس و برای صیانت از کارکرد این شرکت ها در بازار سرمایه است.

نوبخت ادامه داد: آقای نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن ، تجارت و ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز بدلیل حضور شرکت های بورسی نامه را امضا کردند و وزیر اقتصاد نیز بعنوان رئیس شورای عالی بورس نامه به رئیس جمهور را امضا کرد.

وی گفت: متأسفانه برخی از این نامه برداشت کردند پیامی که رئیس جمهور درباره خروج از رکود در سال گذشته اعلام کرد این خروج از رکود صورت نگرفته و 4 وزیر در این نامه اعلام کردند که رکود به سمت بحران می رود.

سخنگوی دولت افزود: نامه 4 وزیر معطوف به بازار سرمایه است و دولت درباره خروج از رکود و مهار تورم برنامه دارد که این برنامه ها مورد تأیید وزرا ، افکار عمومی و مقام معظم رهبری است و ایشان نیز در دیدار با هیئت دولت از برنامه های اقتصادی دولت در مهار تورم و رشد مثبت اقتصادی بعنوان برنامه های مثبت تاکید کردند اما فرمودند که باید گام های بلندتری برداشته شود.

نوبخت تصریح کرد: آنچه رئیس جمهور سال گذشته در باره خروج از رکود بیان کرد سخن درستی است و هم آمار و هم 4 وزیر امضا کننده نامه به این واقعیت اذعان دارند که تبدیل رشد منفی 8 دهم درصدی اقتصادی و تبدیل آن به رشد بالای 3 درصدی که در سه ماهه اول امسال نیز استمرار دارد اقدامات مثبتی است، اما کافی نیست و ما برای تحریک شرایط موجود به رشد اقتصادی بالای 8 و 9 درصد نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه آمارهایی که سال گذشته رئیس جمهور ارائه داد، آمار درستی است و همه رسانه ها و مراجع رسمی داخلی و خارجی این آمار را تأیید کردند گفت: این آمارها نشان خروج از رکود است اما برای رونق اقتصادی باید فعالیت بیشتری شود.

سخنگوی دولت افزود: گزارش مقدماتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برپایه مرکز آمار نیز حاکی از رشد مثبت اقتصادی در سه ماهه اول امسال است اما این رقم برای شرایط تحرک آفرین باید افزایش یابد و آنچه که رئیس جمهور درباره خروج از رکود اعلام کرد متکی بر آمارهاست و امر درستی است.

رئیس جمهور اجرای برنامه های اقتصادی را به طور جدی مطالبه می کند

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه رئیس جمهور به طور جدی برنامه های اقتصادی را از اعضای کابینه مطالبه می کند، گفت: جلسات طولانی تیم اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور روزهای یکشنبه و پنج شنبه برگزار می شود و در این جلسات آقای روحانی پیگیر برنامه هاست.

نوبخت با اشاره به اینکه رئیس جمهور برای خروج از رکود و سیاست مهار تورم از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انتظار دارد که این سازمان برنامه مناسب داشته باشد و با تخصیص در پرداخت های طرح های عمرانی نسبت به افزایش تولید ناخالص داخلی و فعال کردن اقتصاد عمل کند.

وی گفت: رئیس جمهور در بازگشت از سفر سازمان ملل نخستین پرسشی که از من کرد درباره رقم پرداخت های عمرانی بود زیرا قول داده شده بود که ظرف یک هفته هزار میلیارد تومان دیگر برای طرح های عمرانی پرداخت شود.

نوبخت افزود: رئیس جمهور از آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز همواره پرسش می کند که آیا سیاست خروج از رکود و مهار تورم باعث بست پایه پولی و یا افزایش نقدینگی نشده است؟ و یا اینکه ثبات در بازار ارز و تحولات این بازار چگونه است؟

وی ادامه داد: آقای طیب نیا وزیر اقتصاد نیز همواره درباره برنامه های اقتصادی و بازار سرمایه به مطالبات رئیس جمهور باید پاسخ دهد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: رئیس جمهور برای حفظ دارایی های مردم در بازار سرمایه از مسئولان ذیربط همواره مدعی است و تاکید می کند دارایی های مردم در بازار سرمایه باید حفظ شود.

نوبخت گفت: در جلسات رئیس جمهور با ستاد اقتصادی، رئیس جمهور مطالبه گر است و کدامیک از وزرای اقتصادی می تواند بگوید برای خروج از رکود و سیاست های دیگر طرح و برنامه ای داشته اما رئیس جمهور وقت برای شنیدن نداشته است؟

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما همیشه در هفته چند بار و ساعات طولانی فرصت داریم تا مطالب خود را به رئیس جمهور منعکس کنیم.

انتهای پیام/

منبع: صداوسیما
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز