تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

جایزه جلال در موعد مقرر برپا می‌شود

زمان تنگ برای گران‌ترین جایزه ادبی ایران
کد خبر: ۳۱۹۷۲

معاون فرهنگی وزیر ارشاد از برگزاری چهاردهمین دوره جایزه جلال‌آل‌احمد در موعد مقرر خود خبر داد.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، درباره برگزاری جایزه جلال‌آل‌احمد و اینکه آیا این جایزه در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد یا خیر، اظهار داشت:چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در موعد مقرر، مثل هر سال برگزار خواهد شد.

احمدوند اظهار داشت: جایزه جلال‌آل‌احمد به‌ موقع برگزار خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.جزییات اجرایی جایزه هم بستگی به شرایط کرونایی کشور دارد، اما امیدواریم این برنامه بزرگ ادبی با حضور مخاطب برگزار شود.

«جلالی» از دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی استعفا کرد

در خصوص برنامه‌های اجرایی این جایزه با «مصطفی راضیجلالی»مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی و اخباری که از استعفای وی شنیده می‌شود، گفت‌وگو کردیم. جلالی توضیح داد: استعفای بنده صحت دارد و درخواست جدا شدن از موسسه را از مدیر عامل مجموعه یعنی آقای «ایوب دهقانکار» داشتم، اما هنوز ایشان به استعفای من، جواب رسمی نداده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که «تا امروز در موسسه و دفتر مذکور مسئولیتداشته‌اید و پیش از این اعلام کرده بودید از تقویم برنامه جایزه جلال عقب نیستیم و امور به شکل طبیعی انجام می‌شود، تا به امروز کارها به چه شکل بوده؟» گفت: اگر استعفا پذیرفته شود که دیگر مسئولیتی نخواهم داشت، اما بر خلافسال‌های گذشته از ابتدای سال ۱۴۰۰ امور مربوط به جایزه آغاز شد. این آغاز کار با دستورمحسن جوادی، معاون فرهنگی وقت وزیر ارشاد و ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب کلید خورد و دبیرخانه تشکیل شد؛ ابلاغی داخلی صادر شد تا کارها به مرور انجام شود و جایزه در موعد مقرر به اجرا برسد.

راضی جلالی درباره جمع‌آوری آثار هم گفت: تا اینجای کار آثار تجمیع شده و از ابتدای سال از سوی دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی با ناشران مکاتباتی صورت گرفت تا آثار تک نسخه هم ارسال شود. فقط تعداد محدودی از ناشران آثار خود را نفرستاده‌اند که تا چند روز آینده تکمیل می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از تقویم اجرایی جایزه جلال عقب نیستیم، اما تصمیم با مسئولان برگزاری جایزه است چرا که باید هیات علمی ودبیران اجرایی و علمی را آنان معرفی کنند.

جایزه جلال‌آل‌احمد که از سال ۱۳۸۷ کار خود را آغاز کرده، معتبرترین و گران‌ترین جایزه ادبی کشور است. این جایزه در سالروز تولد آل‌احمد با هدف «ارتقای زبان و ادبیات ملی ـ دینی» از رهگذر بزرگداشت پدیدآورندگان آثار برجسته، بدیع و پیشرو هر سال آذرماه برپا شده و جوایز را در چهار گروه داستان بلند و رمان، داستان کوتاه، نقد ادبی ومستندنگاریبه برگزیدگان اهدا می‌کند.آییناختتامیه دوره پیشین این جایزه (سیزدهم) به دلیل شیوعکرونادی ماه و طی یک برنامه تلویزیونی به شکل زنده برگزار شد.


پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر  

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ادبیات هنر فرهنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار روز