تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

اتفاق‌های دردناک در صندوق اعتباری هنر

تصور اغلب مردم از هنرمندان این است که اغلب آن‌ها و بخصوص فعالان حوزه سینما و تلویزیون جزو اقشار ثروتمند جامعه هستند و اصطلاحا «میلیون برای آن‌ها پول خُرد است» اما مراجعه به صندوق اعتباری هنر خلاف این ادعا را به اثبات می‌رساند.
کد خبر: ۳۲۱۰۱
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر به نقل از سینما مثبت، صندوق اعتباری هنر که به هنرمندان فعال در حوزه‌های مختلف خدمات بیمه پایه و تکمیلی ارائه می‌کند در خیابان قائم مقام فراهانی واقع شده و هنگام مراجعه به دفتر این صندوق می‌توان با چهره‌های مختلفی از هنرمندان آشنا شد؛ از مجری یکی از برنامه‌های اصلی تلویزیون که اغلب شب‌ها برنامه دارد تا بازیگر اغلب سریال‌های تلویزیونی که در اغلب سریال‌ها حضور دارد. در کنار این چهره‌های ناآشنا هنرمندانی هم هستند که به چهره شناخته شده نیستند.

 اما هر دو گروه در یک مساله مشترک هستند و آن هم مراجعه به این مجموعه جهت بهره برداری از بیمه‌ای است که البته کیفیت و شاخصه چندانی هم ندارد و در تمامی این سال‌ها با عدم رضایت هنرمندان مواجه بوده است. اما در کنار این چهره‌های مشهور گاهی با اتفاق‌های دردناکی هم مواجهه می‌شویم که می‌تواند برای مسوولان قابل تامل و حتی دردناک باشد!

طبق اخبار به دست آمده، برخی هنرمندانی که از طریق خانه تئاتر و خانه سینما جهت دریافت بیمه تکمیلی به صندوق اعتباری هنر معرفی شوند تخفیفی حدودا ۱۵۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و سایر هنرمندان از دریافت این تخفیف بی بهره هستند و باید هزینه‌ای حدودا پانصد هزار تومانی را برای بیمه بپردازند.

این مساله نشان دهنده آن است که وضعیت اقتصادی گروه قابل توجهی از هنرمندان کشور به گونه‌ای است که فاقد کار و درآمد هستند و در چنین شرایطی ۱۵۰ هزار تومان هم برای آن‌ها قابل توجه است.

پايگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز