تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) با معرفی برترین دانشمندان جهان اسلام

کد خبر: ۳۲۱۱۸
اخبار معاصر - چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) با معرفی برترین دانشمندان جهان اسلام در روز ۲۹ مهر ماه جاری به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از « نبض فناوری» اعطای جایزه مصطفی (ص) در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی همکاری و توسعه علمی و فناوری، همچنین به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال ۱۳۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

مراحل داوری و انتخاب برگزیدگان چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) نیز به پایان رسیده است و از برگزیدگان این دوره طی آیینی پرشکوه در ۲۹ مهر ۱۴۰۰ مصادف با هفته وحدت تجلیل می‌ ­شود.

در این مراسم در کنار یک هفته برنامه‌های ترویجی، تخصصی و تورهای فرهنگی و فناوری، نشست رسانه‌ای اعلام برگزیدگان، نشست ترویج علم، کافه علم، نشست استپ، نشست‌های فناوری و تجاری، نمایشگاه آثار موزه هنر مصطفی(ص)، تور فناوری در پارک فناوری پردیس و تور فرهنگی-تفریحی برگزار خواهد شد.
 اولین دوره جایزه مصطفی (ص) در دی ماه سال ۱۳۹۴ برگزار شد که پروفسور "عمر یاغی" از کشور اردن و پروفسور "جکی ای-رو یینگ" از کشور سنگاپور برگزیدگان آن بودند.

دومین دوره جایزه مصطفی (ص) در آذرماه سال ۱۳۹۶ برگزار شد و "پروفسور سامی ارول گلنبه" از کشور ترکیه و "پروفسور محمدامین شکراللهی" از کشور ایران موفق به دریافت این جایزه شدند.

سومین دوره جایزه مصطفی (ص) نیز در آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار شد و این جایزه به پنج نفر از برترین‌های علم و فناوری جهان اسلام شامل"پروفسور اوگور شاهین" از کشور ترکیه، "پروفسور علی خادم‌حسینی" از کشور ایران، "پروفسور عمران اینان" از کشور ترکیه، "پروفسور حسین بهاروند" از کشور ایران و "دکتر محمد عبدالاحد" از کشور ایران اعطا شد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز