تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی: طرح صیانت هم مثل فیلترکردن تلگرام جواب نمی دهد

برای اینکه در این تلاش غیرمنطقی شکست نخورید، این طرح را، چه از خودتان باشد و چه از خارج مجلس به شما دیکته شده باشد، کنار بگذارید و درصدد اصلاح خودتان و حکمرانان برآئید
کد خبر: ۳۲۶۷۴
روزنامه جمهوری اسلامی: طرح صیانت هم مثل فیلترکردن تلگرام جواب نمی دهد


اخبار معاصر - با مطرح شدن دوباره طرح صیانت در مجلس یازدهم، این روزها مطالب عجیبی از بعضی نمایندگانی که بررسی این طرح را در کمیسیون مربوطه برعهده دارند شنیده می‌شود که حیرت‌آور است. یکی می‌گوید حتی اگر مردم نخواهند هم ما کار خودمان را می‌کنیم. دیگری می‌گوید همه موظفند هرچه ما تصویب کنیم را بپذیرند و آن دیگری می‌گوید سیل فحش مردم به طرف من سرازیر شد که چرا دنبال تصویب این طرح هستم.
 
به زبان آوردن چنین سخنانی قبل از هر چیز نشانه اطلاع این نمایندگان از مخالفت گسترده مردم با طرح باصطلاح "صیانت" است که واقعاً طرحی غیرمنطقی و برخلاف منافع عمومی است.
 
اصرار بر مخالفت با خواست منطقی مردم، بهیچوجه از حقوق نمایندگان مجلس نیست. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به هیچکس اجازه محدود کردن آزادی‌های مشروع مردم را در هیچ زمینه‌ای نمی‌دهد و طرح صیانت، آشکارا درصدد محدود ساختن آزادی استفاده مردم از امکانات علمی و فنی پیشرفته روز دنیاست.
 
نمایندگان مجلس یازدهم باید به این نکته بسیار مهم توجه کنند که کسب و کار، تحصیل، ارتباطات اجتماعی و بسیاری از نیازهای معیشتی مردم به شبکه‌های اجتماعی وابسته هستند و طرح صیانت با محدود کردن این امور، عرصه را بر زندگی مردم تنگ خواهد کرد. در نتیجه، عده‌ای از کشور مهاجرت خواهند کرد، عده‌ای دچار تنگناهای معیشتی خواهند شد و عده‌ای نیز با زیر بار این محدودیت‌ها نرفتن، درصدد پیدا کردن راه‌های جایگزین برخواهند آمد و عملاً طرح صیانت را خنثی خواهند کرد.
 
زیان بزرگی که در این ماجرا متوجه نظام و کشور خواهد شد، بی‌اعتبار شدن مصوبات مجلس و تصمیمات حکمرانان خواهد بود. این، زیان کمی نیست و مسئولان باید مانع به وجود آمدن آن شوند.
 
درست است که فضای مجازی علیرغم امتیازات زیادی که دارد، مضراتی هم دارد، ولی راه مقابله با این مضرات، طرح باصطلاح صیانت نیست. راه درست اینست که حکمرانان، رفتارها و عملکردهای خود را اصلاح نمایند و بگونه‌ای عمل کنند که اخلاق و فرهنگ در جامعه حرف اول را بزند و مردم خودشان از خود و آحاد جامعه صیانت کنند. صیانت اجباری جواب نمی‌دهد و درست مثل فیلتر کردن تلگرام با شکست مواجه خواهد شد.
 
برای اینکه در این تلاش غیرمنطقی شکست نخورید، این طرح را، چه از خودتان باشد و چه از خارج مجلس به شما دیکته شده باشد، کنار بگذارید و درصدد اصلاح خودتان و حکمرانان برآئید تا مردم به صورت داوطلبانه فرهنگ صیانت را به بهترین وجه در جامعه تحقق ببخشند.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز