تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

پایداری ازدواج‌های دانشجویی در کشور؛ ۹۴ درصد

میزان پایداری ازدواج‌های دانشجویی در بین ۳۰۰ هزار زوجی که در طول بیش از ۱۰ سال گذشته در جشن‌های ازدواج دانشجویی شرکت کرده بودند، بسیار بالا بوده است.
کد خبر: ۳۳۰۰۷
پایداری ازدواج‌های دانشجویی در کشور؛ ۹۴ درصد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معاصر، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر پایداری ازدواج‌های دانشجویی در سطح کشور ۹۴ درصد است که این روند مثبت را بسیار ارزشمند می‌دانیم. 

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه آموزش ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمارها، میزان پایداری ازدواج‌های دانشجویی در بین ۳۰۰ هزار زوجی که در طول بیش از ۱۰ سال گذشته در جشن‌های ازدواج دانشجویی شرکت کرده بودند، بسیار بالا و میزان فروپاشی ازدواج ها زیر ۶ درصد بوده است.

وی درباره میزان طلاق در ازدواج‌های دانشجویی نیز گفت: یکی از اتفاقات خوب، پایداری ازدواج دانشجویی نسبت به عموم ازدواج‌ها است که طبق آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی و آمار سازمان ثبت احوال کشور این موضوع به اثبات رسیده است.

رستمی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در زمینه ازدواج دانشجویی یک تجربه ۲۴ ساله در کشور دارد، افزود: برگزاری بیست و چهار دوره ازدوج دانشجویی که با مشارکت و همکاری دستگاه‌های آموزش عالی با موفقیت همراه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی خاطرنشان کرد: دو برنامه در حوزه ازدواج دانشجویی داریم؛ در بحث اول روال عادی ازدواج دانشجویی است که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری هر ساله برگزار کرده اما امسال به دلیل شرایط کرونایی با تغییراتی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: همچنین قبلا دوره‌های ازدواج دانشجویی به صورت دوره‌های یک هزار زوجی بود که اکنون تعداد زوج‌ها در هر دوره به ۱۰۰ زوج تقلیل پیدا کرده اما طول دوره طولانی‌تر شده است تا هر کدام از دانشجویان که وارد سامانه ثبت‌نام می شود، بتواند زمان را انتخاب کند و از برنامه ازدواج دانشجویی استفاده کند.

ستاد ملی ازدواج دانشجویی تشکیل می‌شود

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: بحث دوم که امیدواریم به زودی اولین نشست آن نیز تشکیل شود، موضوع تشکیل ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان و بحث تدوین سند آن است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این ستاد تشکیل شده است یا نه توضیح داد: این ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است و برای اولین جلسه آن منتظر ابلاغ حکم رییس این ستاد از طرف رییس جمهوری هستیم تا نخستین جلسه آن تشکیل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی ادامه داد: در این ستاد عملا جهشی در توجه به موضوع ازدواج دانشجویی خواهیم داشت و علاوه بر مجموعه‌های دانشگاهی دیگر مجموعه‌های کشور که در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و خدماتی نقش‌آفرین هستند، برای جریان ازدواج دانشجویی به کمک دانشگاه ها می‌آیند تا ازدواج دانشجویی به عنوان یک جریان کاملا تحت حمایت شده و پرشتاب باشد.

وی درباره آمار ازدواج دانشجویی نیز گفت: ۱۴ هزار زوج مشارکت‌کننده در جشن ازدواج دانشجویی داریم اما آمار ازدواج بیش از این تعداد است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره امکانات و تسهیلات برای دانشجویان شرکت کننده در مراسم ازدواج دانشجویی نیز توضیح داد: با تشکیل ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان، از فرایند معرفی و همسان‌گزینی تا بحث تسهیلات قانونی برای تسهیل ازدواج، سربازی، خوابگاه متاهلان و اشتغال دیده می‌شود.

ثبت نام در بیست و چهارمین برنامه ازدواج دانشجویی با عنوان طرح ملی «همسفر تا بهشت» در تابستان امسال (سال ۱۴۰۰) انجام شد.

قرار است این مراسم با شعار ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار جهت فائق آمدن بر این حلقه مفقوده، در جوار بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تا پایان سال جاری در قالب کاروان های دانشجویی و در زمان های مختلف برگزار شود.​

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ازدواج دانشجویی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز