تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

گذاشتن پیام اردوغان روی وب‌سایت ترامپ توسط یک هکر

همین هکر در ماه نوامبر مسئولیت هک وب‌سایت جو بایدن را بر عهده گرفته بود.
کد خبر: ۳۳۰۲۴

گذاشتن پیام اردوغان را روی وب‌سایت ترامپ توسط یک هکر


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معاصر، یک هکر بخشی از وب‌سایت دونالد ترامپ را با پیامی از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه جایگزین کرد. در این بخش آدرس سخنرانی اردوغان در یوتیوب گذاشته شده که در آن از قرآن نقل می‌کند. 

 سخنگوی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که چنین اقدامی یک هک حرفه‌ای و بسیار پیشرفته به‌شمار نمی‌رود و این هکر لزوما به اطلاعات حساس کامپیوترها دسترسی نداشته است.

وب‌سایت دونالد ترامپ پیش از این نیز هک شده بود اما به سرعت از دست هکرها خارج شد و فعالیت عادی خود را از سر گرفت.

حساب‌های کاربری دونالد ترامپ در توییتر، اینستاگرام و فیس بوک پس از حمله گروهی به کنگره آمریکا در ماه ژانویه تعلیق شد و رئیس‌جمهور پیشین آمریکا می‌کوشد از طریق وب‌سایت خود با مخاطبانش در ارتباط باشد.

به گزارش سی‌ان‌ان، این هکر که خود را Rootayyildiz می‌نامد در بخشی از وب‌سایت دونالد ترامپ پیامی به زبان ترکی با محتوای از یاد بردن خدا قرار داده است.

همین هکر در ماه نوامبر مسئولیت هک وب‌سایت جو بایدن را بر عهده گرفته بود.

گزارش از طبقه‌بندی خارج شده شورای اطلاعات ملی آمریکا در ماه مارس تایید کرد که این هکر یک روز تمام وب‌سایت جو بایدن را هک کرده بود.

سیاستمداران در سال‌های اخیر یکی از اهداف اصلی هکرها بوده‌اند. حساب‌های کاربری اوباما، بایدن و بیل‌گیتس در توییتر از جمله حساب‌هایی بود که در سال ۲۰۲۰ هک شد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اردوغان ترامپ هکر
ارسال نظر

آخرین اخبار روز