تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

سرقت از پمپ‌بنزين براي خوشگذراني!

سه مرد نقابدار براي رسيدن به پول نقشه سرقت شبانه از يك جايگاه سوخت را طراحي كردند.
کد خبر: ۳۳۰۴
اخبار معاصر: سه مرد نقابدار براي رسيدن به پول نقشه سرقت شبانه از يك جايگاه سوخت را طراحي كردند. آنها دراين سرقت مرد جواني را مجروح كرده و 12 ميليون تومان پول به سرقت بردند.
سرقت از پمپ‌بنزين براي خوشگذراني!
نيمه شب شنبه گذشته، يك جايگاه سوخت در 30 كيلومتري جاده زنجان به تبريز مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت. عاملان اين سرقت خشن كه سه مرد نقابدار بودند، قمه به دست وارد جايگاه سوخت شده و با تهديد از متصديان جايگاه خواسته بودند هر آنچه پول نقد دارند در اختيارشان قرار دهند.  
با اعلام اين گزارش، كارآگاهان مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان زنجان وارد عمل شدند‌ به تحقيق پرداختند. يكي از متصديان جايگاه سوخت در رابطه با اين سرقت به پليس گفت: «سه مرد جوان درحالي كه قمه به دست داشتند وارد جايگاه شدند و از ما خواستند هر آنچه وجه نقد داريم به آنها بدهيم. يكي از دوستانم كه براي ديدن من به آنجا بود، با آنها درگير شد. سارقان هم با قمه به جان او افتادند و از ناحيه سر و صورت او را مجروح كردند. با ديدن اين صحنه، تسليم شديم و 12 ميليون تومان پول نقدي را كه داخل جايگاه بود به آنها داديم. بعد از گرفتن پول، آنها در تاريكي شب ناپديد شدند و نتوانستيم ببينيم با چه وسيله‌اي فرار مي‌كنند.»

در تحقيق از متصديان جايگاه سوخت، كارآگاهان به اطلاعاتي دست نيافتند. در مرحله بعدي بررسي دوربين‌هاي مداربسته مطرح شد، اما اين شاخه از تحقيقات آنها نيز با بن بست مواجه شد، چراكه دوربين‌هاي جايگاه سوخت مدتي بود كه از كار افتاده بودند و هيچ تصويري را ضبط نمي‌كردند.
بررسي‌ها در اين رابطه ادامه داشت ودرحالي كه هيچ سرنخي از متهمان در دست نبود، مجدداً تحقيقات از شاهدان ماجرا صورت گرفت. 
كارآگاهان در خصوص وضعيت ظاهري سارقان تحقيق كردند و طبق اظهارات شاهدان، ويژگي‌هاي ظاهري يكي از متهمان با متهم سابقه داري به نام سهيل شباهت زيادي داشت.  
بلافاصله پليس سراغ پرونده متهمان سابقه دار رفت و مشخص شد «سهيل» قبل از اين نيز به اتهام سرقت از جايگاه سوخت بازداشت شده است. بدين ترتيب انگشت اتهام پليس به سمت پسر جوان رفت كه كمتر از 20 سال داشت. سهيل به صورت نامحسوس تحت كنترل قرار گرفت و با سرنخ‌هايي كه در ادامه بررسي‌ها به دست آمد، اين اطمينان حاصل شد كه پسر جوان سردسته سرقت از جايگاه سوخت است.
با مشخص شدن اين موضوع و شناسايي دو همدست ديگر سهيل، كارآگاهان پليس آگاهي استان زنجان در سه عمليات غافلگيرانه، متهمان را كه كمتر از 20 سال داشتند دستگير كردند. متهمان كه خود را در مقابل پليس ‌‌ديدند به سرقت از جايگاه سوخت اعتراف كردند.

 سهيل در اين رابطه به افسر پرونده‌ گفت: «بعد از آزادي از زندان تصميم گرفتم دوباره سرقت كنم تا با پول‌هاي سرقتي براي خودم لباس بخرم و خوشگذراني كنم. با اين فكر به همراه دو نفر از دوستانم راهي پمپ بنزين شديم، با اينكه از قبل مي‌دانستم دوربين‌هاي مداربسته پمپ بنزين از كار افتاده است، با اين حال صورت هايمان را پوشانديم و سرقت را انجام داديم. براي اين كار خودروي پژو 405 يكي از دوستانم را گرفتيم و در محلي كاملاً تاريك پارك كرديم كه كسي موفق نشود شماره پلاك خودرو را بردارد. ما تصميم داشتيم با پول‌هاي دزدي تفريح كنيم اما فرصت تقسيم پول‌ها را هم پيدا نكرديم. با اينكه هيچ سرنخي از خود به جا نگذاشته بوديم، در كمتر از 12 ساعت بازداشت شديم.»
 به دنبال اعتراف سه متهم جوان، آنها با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.‌سرهنگ رحمتي، رئيس پليس آگاهي استان زنجان گفت: تحقيقات بيشتر در اين زمينه ادامه دارد.
انتهای پیام/
منبع: ایسنا

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز