تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

پلیس: دستگیری عامل توهین به مقدسات در ایلام

کد خبر: ۳۳۰۶۱
اخبار معاصر - فرمانده انتظامی دهلران گفت: عامل توهین به مقدسات در فضای مجازی در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ منوچهر مکی روز سه شنبه در گفت وگو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی رصد کارشناسان پلیس فتا صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام با موضوع توهین به مقدسات دینی شناسایی و سپس دستگیری متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی ، عامل انتشار مطالب مجرمانه در کمترین زمان ممکن را شناسایی و با هماهنگی‌های قضا یی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

مکی یادآور شد: متهم در اظهارات خود به بزه انتسابی اعتراف و ضمن ابراز پشیمانی از عمل خود عنوان داشته که قصد توهین به مقدسات را نداشته و به علت مشکلات روحی و اختلاف خانوادگی اقدام به انتشار هتاکی علیه مقدسات دینی کرده است.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: کاربران اینترنتی باید دقت کنند حتی باز نشر مطالب توهین آمیز و خلاف واقع نیز جرم محسوب شده و پلیس و مقام قضایی به شدت با عاملان این گونه موارد برخورد قانونی و قاطع خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای و فضای مجازی با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت و یا با شماره تماس های :08433723600-08421832127 و سامانه مرکز فوریت های سایبری 096380 تماس بگیرند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : دستگیری
ارسال نظر

آخرین اخبار روز