تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

کارگران زیر خط فلاکت/ حقوق کارگران تنها کفاف 10 روز اول ماه را می‎دهد

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان با تاکید بر اینکه کارگران زیر خط فلاکت زندگی می‎کنند، گفت: حقوق دریافتی کارگران تنها کفاف 10 روز از زندگی شان را می‎دهد و آنها برای گذران دو سوم روزهای ماه خود مجبور به چند نوبت کار کردن در بخش‎های مختلف هستند.
کد خبر: ۳۳۲۶
اخبار معاصر: "احمدرضا معینی" در خصوص گمانه زنی‎ها برای افزایش دستمزد کارگران برای سال 95، اظهار داشت: با وجودی که دولت رقم افزایش دستمزد کارمندان را 10 درصد اعلام کرده اما هیچ سالی حقوق کارگران و کارمندان دولت را نمی توان با یکدیگر قیاس کرد.
وی افزود: با وجودی که سال گذشته افزایش دستمزد کارگران 17 درصد بود میزان رشد حقوق کارمندان کمتر از 15 درصد اعمال شد البته کارمندان از برخی مزایا و رفاهیت برخوردارند که کارگران از آن بی بهره اند.
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان گفت: متاسفانه طی سال‎های بعد از جنگ و به مدت 6 سال کارگران هیچ افزایش دستمزدی را نداشتند.
کارگران زیر خط فلاکت/ حقوق کارگران تنها کفاف 10 روز اول ماه را می‎دهد
وی با تاکید بر اینکه با وجود مهار تورم هنوز حقوق حقه کارگران پرداخت نمی‎شود، تصریح کرد: این میزان دریافتی حقوق کارگران تنها کفاف 10 روز از زندگی یک خانوار کارگری را می‎دهد و کارگران برای گذران دو سوم روزهای ماه خود مجبور به چند نوبت کار کردن در بخش‎های مختلف هستند.
معینی با اشاره به اینکه مطابق بند 2 ماده 41 قانون کار برای تعیین دستمزد کارگران تورم به اضافه مسائل اقتصادی کشور باید درنظر گرفته شود، گفت: متاسفانه سبد کالای کارگران روی تورم معنا و مفهومی ندارد  و ما خواستاریم مطابق این دستورالعمل افزایش دستمزد کارگران لحاظ شود.
وی با بیان اینکه سبد یک خانوار کارگری سال گذشته حدود یک میلیون و 700 هزار تومان اعلام شد، افزود: این رقم درحالی تعیین شد که هم اکنون دستمزد کارگران 712 هزار تومان است که با احتساب بن و حق مسکن به حدود 800 هزار تومان می‎رسد.
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان تاکید کرد: برای جبران هزینه های یک خانوار کارگری باید دستمزد آنها 2 برابر شود اما این موضوع به دلیل شرایط رکود در کشور شدنی نیست.
به گفته وی مطابق آمار دولت خط فقر یک میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده که متاسفانه با توجه به میزان دریافتی کارگران آنها زیر خط فلاکت زندگی می‎کنند.
انتهای پیام/
منبع: ایمنا
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز