تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
وام| وام بازنشستگان|فوری: وام بازنشستگان آب رفت| بازنشستگان بخوانند

فوری: وام بازنشستگان آب رفت| بازنشستگان بخوانند

بازنشستگانی که برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند، می‌گویند که حداقل خالص دریافتی آن‌ها برای دریافت این وام با بهره‌ی ۱۸ درصد، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۳۳۳۶۳
فوری: ثبت نام وام بازنشستگان آغاز شد|شرایط ثبت‌نام

وام بازنشستگان دارای شرایط خاصی است. وام بازنشستگان از متقاضیان زیادی برخوردار است. وام بازنشستگان تنها به برخی از افراد پرداخت می شود. وام بازنشستگان مبلغ چندانی ندارد. وام بازنشستگان شرایطش به تازگی تغییر کرده است.

شرایط عجیب پرداخت وام بازنشستگان

بازنشستگانی که برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند، می‌گویند که حداقل خالص دریافتی آن‌ها برای دریافت این وام با بهره‌ی ۱۸ درصد، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

ازپرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ۳۶ ماه است و بابت دریافت آن باید گوهی کسر از حقوق و فیش حقوقی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارائه شود. با این حال این تنها شرط بانک‌ها برای متقاضیان نیست و آن‌ها نباید تحت عنوان کارت اعتباری و وام خرد مرابحه در شبکه بانکی بدهی داشته باشند.

همچنین متولدان پیش از سال ۱۳۳۵ به قبل یعنی افراد دارای سن ۶۵ سال به بالا به دلیل قبول نکردن سیستم جهت بیمه عمر، باید برای معرفی یک ضامن بازنشسته رسمی اقدام کنند.

این در حالی است که صندوق بازنشستگی بانک‌ها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی را با نرخ بهره ۱۰ درصد اعلام کرده است. ۴ بانک دولتی، آمادگی پرداخت این تسهیلات را به بازنشستگان بانک‌ها دارند؛ ضمن اینکه بازنشستگان بانک‌ها تسهیلات را به صورت ۶۰ ماه بازمی‌گردانند.

بخشی از سود تسهیلات بازنشستگان بانک‌ها را خود بانک‌ها متقبل می‌شوند؛ یعنی در شرایطی که قرار بود این تسهیلات با بهره ۱۵ درصد به این گروه از بازنشستگان پرداخت شود، بانک‌ها ۵ درصد آن را تقبل می‌کنند.

به نظر می‌رسد که بانکها میان بازنشستگان فرق گذاشته‌اند؛ در حالی که بسیاری از بازنشستگان غیربانکی به دلیل برخورداری از بدهی بانکی تحت عنوان کارت اعتباری و کافی نبودن سقف مستمری خود امکان دریافت این تسهیلات را ندارند و خود به خود کنار گذاشته می‌شوند.

 درپی آغاز ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری از اول آبان ماه، به اطلاع می رساند ثبت نام این تسهیلات صرفا به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قابل استفاده از طریق تلفن همراه) به نشانی sabasrm.ir و به صورت کاملا رایگان با مهلت یک ماهه (تا پایان آبان ماه۱۴۰۰) است،

بنابراین از بازنشستگان و وظیفه بگیران عزیز تقاضا می شود ضمن مراجعه تدریجی در بازه زمانی یک ماهه، از ارائه اطلاعات بازنشستگی خود به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

ثبت نام اینترنتی وام ضروری مرحله اول سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از روز شنبه اول آبان ماه به مدت ۳۰روز و فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز