تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی‌رفسنجانی:

ملت ایران در دوران طولانی تحریم‌ها خم به ابرو نیاورد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ایران در دوان طولانی تحریم‌ها خم به ابرو نیاورد، گفت:در مذاکرات همه ارزش‌هایی که در محدوده هسته‌ای خلق کردیم محفوظ ماند.
کد خبر: ۳۳۵
اخبار معاصر: آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی - اقتصادی کرمان که در برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: برای من توفیقی است که در جمع هم استانی‌هایم هستم و امروز بخشی از هنرهای آن‌ها را در سطح نمایشگاه دیدم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هنر، ذوق و ابتکار در همه بخش‌‌های جشنواره فرهنگی - اقتصادی کرمان مشاهده می‌شد، گفت: این جشنواره حقیقتاً جلوه‌ای است از آنچه که در این مردم خوب وجود دارد و با دستان خودشان صنایع ظریف را این‌چنین به زیبایی خلق کردند و به‌نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه استان کرمان، در مجموع استانی است تاریخی و بسیاری از گذشته تاریخی و پر فراز و نشیب‎‌های بسیار مهم تاریخ را در خود دارد،‌ افزود: در دوران دفاع مقدس، لشکری که استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در خود داشت، در سخت‌ترین نقاط جبهه خودش را نشان می‌داد. واقعاً مردان شکست‌ناپذیری خود را در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند.

هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: در دوران مبارزه انقلاب هم مردم کرمان از پیشتازان بودند، در آن زمان کمتر استانی به اندازه کرمانی‌ها قبل از اینکه امام (ره) به این شهرت عظیم برسند، مقلد ایشان بودند.

وی با بیان اینکه امروزه شرایط در افق تاریخمان دیده می‌شود، گفت: باید با تجربه‌ای که بعد از انقلاب کسب کرده‌ایم، در افق تاریخ کشور هم صحنه‌ه‍‌‌‌‌‌‌ای خوبی را ترسیم کنیم.

هاشمی‌رفسنجانی با تاکید بر اینکه در 10 سال گذشته گرفتار تحریم‌ها و دردهایی بوده‌ایم افزود: بخشی از بافته‌های گذشته ما پنبه شد. البته شرایطی پیش آمد که این ملت آگاه را بار دیگر به‌صحنه آورد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تحریم‌ها به شدت ما را محاصره و زندگیمان را تحت تاثیر قرار داده بود. یکی از امتحانات الهی بود که ملت ایران توانست در دوان طولانی تحریم‌ها خم به ابرو نیاورد و کشور را آباد کند.

وی با بیان اینکه نزدیک 22 ماه مذاکرات سخت ایران در مقابل شش کشور بزرگ به نتیجه رسید و ایران توانست حق خود را ثابت کند، گفت: چیزی را از دست ندادیم و همه ارزش‌هایی که در محدوده صنایع هسته‌ای خلق کردیم محفوظ ماند.

هاشمی رفسنجانی در خاتمه تاکید کرد: در این دوره کوتاهی که دوره فترت است، می‌توانیم نقاط ضعف گذشته را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز