تهران ۱۰.۴° كمينه ۱۰.۴°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

ابتلای وزیر علوم به کرونا صحت دارد؟

وزیر علوم سوریه گفت: بهترین آرزو‌ها را برای وزیر علوم ایران دارم و امیدوارم که تست کرونایی ایشان منفی شود تا از نزدیک شاهد حضورشان باشیم.
کد خبر: ۳۴۳۱۴
ابتلای وزیر علوم به کرونا صحت دارد؟


نشست مشترک بسام بشیر ابراهیم وزیر علوم سوریه و معاونان وزیر علوم هم اکنون (۱۷ مهر) در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

بسا بشیر ابراهیم وزیر علوم سوریه در این برنامه اظهار کرد: بهترین آرزو‌ها را برای وزیر علوم ایران دارم و امیدوارم که تست کرونایی ایشان منفی شود تا از نزدیک شاهد حضورشان باشیم.

وزیر علوم سوریه گفت: جمهوری ایران و سوریه در سطح اقتصادی، نظامی، سیاسی و علمی روابط قوی دارند و شاهد ایستادگی ملت ایران در جنگ‌ها در کنار کشور خود بودیم.

ابراهیم تصریح کرد: حمایت ایران از سوریه در طول جنگ حمایت نشد و کمک‌های بشر دوستانه از ایران هیچ زمان متوقف نشد.

او گفت: اطلاع داریم که در ایران در سطح پیشرفته‌ای در رشته‌های نانو فعالیت دارد و امیدواریم ارتباط قوی در این زمینه با هم داشته باشیم چرا که از نانو در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و بهداشت استفاده می‌کنند.

وزیر علوم سوریه بیان کرد: دانشگاه‌های سوریه و روسای آن‌ها تمایل به سفر در ایران داشتند که رئیس دانشگاه دمشق هم اکنون با ما آمده اند و امیدواریم با فراهم کردن برنامه ریزی‌هایی حضور مابقی در ایران فراهم شود.

ابراهیم ادامه داد: بین وزارت علوم ایران و روسیه توافقی امضا شده تا سال ۲۰۱۷ اجرا و طی چند سال اخیر متوقف شده و هم اکنون احساس خلا در این زمینه وجود دارد که سفیر سوریه در ایران برای تحقق مجدد آن برنامه‌هایی را تدوین کرده تا مجدد اجرایی شود.

وزیر علوم سوریه ادامه داد: امیدوارم که توافق بین دو کشور ایران و سوریه منجر به برگزاری همایش ها، به روز رسانی برنامه، نظارت بر پژوهش‌های علمی و ... شود و همچنین نظارت‌ها از دو کشور ایران و سوریه انجام شود.

ابراهیم تاکید کرد: ۸ دانشگاه دولتی با ۷۰۰ دانشجو در روسیه فعالیت دارند و ۲۳ دانشگاه غیر دولتی هم داریم که از دانشگاه‌های دولتی شهریه اخذ نمی‌شود، اما از دانشگاه‌های غیر دولتی از دانشجویان پول دریافت می‌کنیم تا آموزش ببینند، همچنین ۱۲ بیمارستان در سوریه برای خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر هستند.

وزیر علوم سوریه ادامه داد: طبق توافق ۲۰۱۷ ایران و روسیه انتظار داریم تا مشکل دانشجویانی که برای گذراندن دوره‌های ارشد و دکتری در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کردند رفع شود، چرا که آن‌ها تعدادشان زیاد نیست و در ایران بورسیه شده بودند، اما گویا دانشگاه‌های ایران از دانشجویان سوریه‌ای بابت تحصیل طلب دریافت شهریه کرده بودند.


منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز