تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

هشدار موج ششم کرونا| مردم پروتکل ها را رعایت کنند

وزیر بهداشت از واردات ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور و تزریق حدود ۹۵ میلیون دز آن تا کنون خبر داد و اقدامات انجام شده برای حمایت از واکسن‌های ایرانی را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۴۳۱۹
هشدار موج ششم کرونا| مردم پروتکل ها را رعایت کنند


دکتر بهرام عین‌اللهی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اعلام واردات ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور تا کنون، گفت: همچنین از این میزان تا کنون حدود ۹۵ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده و مابقی واکسن‌ها نیز بخشی در استان‌ها توزیع شده و بخشی هم ذخیره است.

وی همچنین افزود: تا کنون حدود ۱۳ میلیون دز واکسن نیز از تولید داخلی تحویل گرفته‌ایم و ۱۲ میلیون دز از واکسن‌های جدید داخلی نیز آماده عرضه به بازار است. به این ترتیب با حمایت وزارت بهداشت و دولت از واکسن‌های داخلی، برای دز سوم و یادآور از تولیدات داخلی استفاده خواهیم کرد.

 
عین‌اللهی ادامه داد: از این ۹۵ میلیون تزریق صورت گرفته، نزدیک به ۵۵ میلیون دز اول تزریق شده است که حدود ۸۲ درصد است و تزریق دو دز نیز به ۳۸ میلیون رسیده است. امیدواریم به لطف الهی تا پایان آبان ماه بتوانیم ۸۰ درصد را دو دز کامل بزنیم و اگر این محقق شود می‌توانیم خیال‌مان مقداری راحت باشد.


وی با بیان اینکه اکنون  کشورهای همجوار و اروپایی در موج ششم بیماری قرار دارند، گفت: قطعا اگر واکسیناسیون در این سطح انجام نمی‌شد تجربه موج پنجم دوباره تکرار می‌شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز