تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

روزنامه "رویش ملت" بیگانه با واژه «شهادت»

کسانی که چنین لفظی را در این روزنامه به کار بردند نمی دانند که شهادت یعنی چه و با فرهنگ شهادت آشناییت ندارند. چنین افرادی باید در آگاهی های خود بازنگری داشته باشند
کد خبر: ۳۴۹۲
روزنامه رویش ملت بیگانه با واژه شهادتاخبار معاصر:لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  در خصوص اقدام اخیر روزنامه اخیر رویش ملت مبنی بر به کار بردن لفظ «کشته شد» برای شهید سردار همدانی گفت: من چندین سال سردار همدانی را می شناختم و با او آشنایی داشتم. سردار همدانی مجاهدت کرد و وظیفه خود را برای دفاع از اسلام و اهداف نظام انجام داد. وی تنها به دفاع از مرزهای ایران بسنده نکردو در سخت ترین روزهای سوریه نیز حضور داشت.
 
وی افزود: به یاد دارم که در روزهای سخت سوریه که حتی مردم آنجا جرأت رفت و آمد در خیابان هایش را نداشتند من با او ملاقاتی در دمشق داشتم و جلسه هایی در آنجا برگزار کردیم که وی با صبر و آرامش در این جلسات شرکت می کرد.

افتخاری عنوان کرد: سردار همدانی در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم بود و در واقع می توان گفت که او شهید زنده بود. شهادت وی در سوریه در واقع خواست خداوند بودکه این سردار شهید رسالت خود را به اتمام برساند.

روزنامه وی با اشاره به تیتر روزنامه «رویش ملت» مبنی بر اینکه «سرتیپ حسین همدانی در سوریه کشته شد» گفت: کسانی که چنین لفظی را در این روزنامه به کار بردند نمی دانند که شهادت یعنی چه و با فرهنگ شهادت آشناییت ندارند. چنین افرادی باید در آگاهی های خود بازنگری داشته باشند مراجع ذیربط نیز باید در ارائه مجوز به آنها تأمل کنند و به این موضوع توجه کنند که به کسانی مجوز چاپ روزنامه بدهند که آگاه باشند و سواد روزنامه ای داشته باشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: به نظرم افراد باید به ارزشهایی که همه با گرایش های مختلف سیاسی به آنها عقیده دارند احترام بگذارند.




انتهای پیام/
منبع:میزان
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز