تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶

امضای تفاهم‎نامه همکاری صندوق اعتباری‎ هنر و بانک آینده

دكتر غلامرضا خلیل ارجمندی مشاور اقتصادی وزیر ارشاد و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و دکتر جلال رسول اف مدیر عامل بانک آینده به منظور گسترش فعالیت ها و ارائه خدمات متقابل طرفین به جامعه فرهنگی و هنری کشور طی مراسمی رسمی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۳۵۴۹
اخبار معاصر : مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این مراسم با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در توسعه کشورها گفت: در کشورهای پیشرفته مبحث توسعه تنها صنایع سخت مانند صنایع فولاد، معدنی و تولیدات صنعتی نیست بلکه از طریق فرهنگ و هنر است که این راه را طی می¬کنند. امروزه در دنیا با یک فریم عکس اقتدار، امنیت و نظم و زیبایی یک کشور را به نمایش گذاشته و جلب توریسم و سرمایه می کنند. وی در ادامه تصریح کرد: ایران با توجه به ظرفیت های اساسی خود کشوری است که بهترین بستر را در این زمینه¬ها در منطقه دارا می باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری صندوق اعتباری هنر و بانک آینده

خلیل ارجمندی افزود: تا کنون در ریسک تسهیلات بانکی پس از عقد قرارداد و اخذ وثیقه ارزشمند مادی کار آغاز می شود. اما در مبحث هنر لازم است بحث وثیقه اثر هنری را به جدیت دنبال کنیم چرا که در دنیا نیز اینگونه وثایق گرانقیمت مطرح و اعتبار دارد. با توجه به فروش تابلوها و آثار هنری که اخیرا در حراج های هنری انجام شد، نشان داد که برای تحقق وثایق بانکی جامعه هنری و تحرک "اقتصاد هنر" باید سه اقدام مهم: نهادسازی، ابزار سازی و بازارسازی داشته باشیم. لازم است اقداماتی  مانند: فعال کردن بازارهای حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) ، استارت آپ ها، بازارهای هنری، صندوق نیکوکاری و چاپ اوراق هنری برای ساخت فیلم ها ضمن بهره مندی از اوراق صکوک.
مدیرعامل صندوق اعتباری با اشاره به شکل گیری کنفدراسیون فرهنگ و هنر بیان داشت: با توجه به اهمیت سیاست اقتصاد فرهنگ و هنر در دولت تدبیر و امید با تلاش های صورت گرفته، خوشبختانه کنفدراسیون فرهنگ و هنر در اتاق بازرگانی شکل گرفت.
خلیل ارجمندی با اشاره به کارت هنر گفت: کارت هنر به عنوان اولین و تنها شناسه ملی هنری کشور با همکاری بانک آینده طراحی شده است که امیدواریم در گام نخست، برای 460 نفر از هنرمندان صاحب سبک به زودی صادر شود.
ایشان در ادامه گفت: خدمات صندوق اعتباری هنر، قشر عظیمی از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران را در بر می-گیرد که با پالایش انجام گرفته اعضاء هم اکنون در حدود 47000 نفر عضو صندوق هستند. از این میان 460 هنرمند صاحب سبک داریم که در شورای ارزشیابی هنرمندان مورد تایید قرارگرفته اند و تصمیم داریم با همکاری بانک آینده هرچه زودتر برای آنها، کارت ویژه هنر طراحی و صادر کنیم. 
مشاور اقتصادی وزیر ارشاد با اشاره به مفاد این تفاهم نامه گفت: در این تفاهم نامه 3 محور مد نظر قرار دارد : اولین محور آن تمرکز حساب اصلی و حقوق و دستمزد و در گام بعدی تاسیس دو شعبه ویژه بنام هنر در تهران و چند شهر بزرگ هنری از جمله اصفهان جهت ارائه خدمات به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران است. طراحی کارت هنر سومین محور این تفاهم نامه در کنار همکاری های فرهنگی مشترک مانند: همکاری در جشنواره ها، حمایت از چاپ کتاب های نفیس و ... خواهد بود.
در این مراسم دکتر رسول اف، مدیر عامل بانک آینده نیز طی سخنانی گفت: در راستای سیاست بانک آینده که همواره هدفش حمایت از توسعه فرهنگ و هنر است، امیدواریم بر اساس این تفاهم نامه با هماهنگی صندوق اعتباری هنر و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهیخته آن بتوانیم گام های موثری در جهت حمایت از اهالی فرهنگ و هنر کشور برداریم.

ضمناً در این نشست که مدیرانی از صندوق اعتباری هنر و بانک آینده حضور داشتند آقای بهزادان نائب رییس هیات مدیره بانک آینده اظهار امیدواری کرد بدلیل وجود روحیه علاقمندی به هنر و هنرمندان در بانک آینده این بانک تمامی مساعی خود را برای حمایت از هنرمندان به کار خواهد گرفت.

ایجاد زیرساخت لازم جهت صدور کارت هنر با کاربری چندگانه کارت بانکی شتابی، کارت تشخیص هویت، کارت بیمه، بلیط سالن های نمایش، مترو، اتوبوس و.... برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران عضو صندوق اعتباری هنر از جمله مفاد تفاهم نامه و ارائه کلیه خدمات پولی و مالی به اعضای صندوق نیز مورد تاکید این تفاهم نامه و محور همکاری فی مابین است که به جد با کارکنان و مدیران هنر دوست بانک در صدد تحقق آن هستیم.
به منظور تحقق مفاد تفاهم نامه یاد شده، نمایندگان تام الاختیار طرفین چگونگی اجرایی شدن موضوعات آن را بررسی و از طریق کارگروه های مرتبط، رایزنی وپیگیری های لازم انجام خواهد گرفت. این تفاهم نامه مشتمل بر 7 ماده برای مدت دو سال بین این دو نهاد در روز پنجشنبه 94/7/16 منعقد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز