تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°

۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

حمایت تسلیحاتی سعودی از تروریستهای تکفیری+تصاویر

یک مقام عربستانی به شبکه بی‌بی سی گفت، ریاض تامین سلاح برای گروههای تروریستی تکفیری القاعده، داعش و ... در سوریه را تشدید کرده است.
کد خبر: ۳۶۲۶
اخبار معاصر: یک مقام عربستانی به شبکه بی‌بی سی گفت، ریاض به دنبال عملیات‌ هوایی ضد تروریستی روسیه در سوریه که به درخواست بشار اسد انجام می‌گیرد، تامین سلاح برای گروههای تروریستی تکفیری همچون القاعده در سوریه را تشدید کرده است.
 
 
این مقام عربستانی که نام خود را فاش نساخت به شبکه بی‌بی سی گفت: گروه‌های شورشی سوری که با ارتش این کشور می‌جنگند هرچه پیشتر سلاح‌های مدرن و پرقدرت از جمله سلاح‌های ضد تانک هدایت شونده "تاو 2"دریافت خواهند کرد. وی اظهار کرد: گروه‌های شورشی که این سلاح‌ها را دریافت خواهند کرد شامل سه گروه تروریستی تکفیری "ارتش آزاد و جیش الفتح (القاعده یا جبهه النصره) هستند. به گفته این مقام دو گروه تروریستی جبهه النصره و داعش این سلاح‌ها را دریافت نخواهند کرد.
 
این مقام عربسانی که از آن به عنوان یک مقام عالی بلند پایه یاد شده این امکان را که به تروریست‌ها در سوریه موشک‌های زمینی به هوا داده شود رد نکرد. بسیاری از کشورهای غربی نگران هستند این کار موجب شود که چنین سلاح‌هایی به دست تروریست‌های داعش افتاده و از سوی آنها برای سرنگون کردن جنگنده‌ های ائتلاف تحت رهبری آمریکا و همچنین هواپیماهای تجاری مورد استفاده قرار گیرد.
 
 
از سوی دیگر یک مقام دیگر متعلق به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اظهار نگرانی کرد که مداخله نظامی روسیه در سوریه باعث به راه افتادن آنچه که وی "جهاد جدید" خواند شود. این مقام به خبرنگاران گفت: چند روز پیش دیپلمات‌های عربی در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل به سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار دادند، اقدامات مسکو در سوریه باعث خلق یک "هیولای فرانکشتاین" خواهد شد که موجب جذب "جهاد گرانی که می‌خواهند سوریه را از اشغال!! روس‌ها، ایرانی‌ها و حزب‌الله لبنان آزاد کنند" می‌شود.
 
 
این مقام با این حال تایید کرد که نه غرب و نه کشورهای عرب خلیج فارس راهبردی برای حل و فصل جنگ خونین سوریه که بیش از چهار سال است ادامه دارد، ندارند. وی در عین حال بر لزوم رهبری قدرتمندتر آمریکا برای سوریه تاکید و افزود، بدترین سناریو برای غرب این خواهد بود که سازشی را بپذیرد که با استفاده از آن رئیس جمهوری سوریه اجازه یابد در قدرت باقی بماند وی مدعی شد کشورهای عربی سنی مذهب منطقه چنین توافقی را نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز