تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
سردار دهقان:

اجلاس سه‌جانبه ایران، چین و روسیه در پکن در آینده نزدیک

وزیر دفاع گفت: ضمن استفاده از نوآوری‌ها تسلیم تحریم‌ها نمی‌شویم/ در سازمان هوا و فضا این ادعا را داریم که نیازی به بیگانگان وجود ندارد/ ما به دنبال اطمینان بخشی به کشورهای همسایه هستیم
کد خبر: ۳۷۴
اخبار معاصر: سردار دهقان در یازدهمین اجلاس هماهنگی امور مجلس وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی که در صنایع دفاع این وزارتخانه برگزار شد، افزود: پس از پیروزی انقلاب و فرو ریختن نظام دو قطبی جبهه استکبار خود را تجهیز کرد تا مقابل نفوذ تفکر و حرکت انقلاب را بگیرد و در این زمینه از هیچ اقدامی از جمله توطئه، جنگ و ترور فرو گذار نبود اما همواره طرف پیروز ملت بزرگ ایران بود.

وی با بیان اینکه در یک دهه اخیر شاهد تنوع اقدامات نظام سلطه برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران بودیم، گفت: طراحی نقشه 11 سپتامبر به منظور حضور در مرزهای ایران، اختلاف افکنی میان اقوام و کشورها و شکل دهی جریان های تکفیری حکایت از تنوع اقدامات دشمن دارد.

سردار دهقان افزود: ‌امروز دشمن در عراق ، سوریه  و یمن فجایعی را با حمایت عربستان به وجود آورده اما در مقابل جمهوری اسلامی در چنین شرایطی امنیت و ثبات قابل قبولی دارد همچنین عامل امنیت و ثبات در منطقه نیز است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: فرزندان این ملت در مجموعه دفاعی کشور قادرند با توجه به نوع تهدید هرگونه سلاح،‌ تجهیزات و سامانه های متناسب را طراحی و تولید کنند.

سردار دهقان گفت: تولیدات وزارت دفاع بر مبنای فکر و اراده فرزندان این ملت طراحی و ساخته می شود و ما  در این صنعت با رویکرد قابلیت محور و تهدید محور به توسعه فعالیت ها می پردازیم.

وی افزود : زیر ساخت های صنعتی باید به گونه ای باشد که در کوتاه ترین زمان پاسخ نیروهای مسلح را بدهد.

تسلیم تحریم ها نمی شویم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسعه فعالیت ها با رویکرد ملی را یک اصل در وزارت دفاع دانست و گفت: ما ضمن استفاده از نوآوری ها در این حوزه و در عرصه بین المللی تسلیم تحریم ها نمی شویم.

سردار دهقان گفت: محدودیت منابع نباید منجر به کم شدن فعالیت ها شود براین اساس با چابک سازی و روی آوردن به فعالیت های پژوهشی در صدد دستیابی به اهدافمان هستیم.

فعال کردن دیپلماسی دفاعی در دو سال اخیر

وی افزود: با فعال کردن دیپلماسی دفاعی در دو سال اخیر با روسیه، چین و کشور های منطقه مناسبات دفاعی خوبی داشتیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه به توافق با روسیه دست یافته ایم از برگزاری اجلاس سه جانبه میان ایران، چین و روسیه در پکن در آینده نزدیک خبر داد.

در پی اطمینان بخشی به همسایگان هستیم

وی این شکل دیپلماسی دفاعی را برآمده از سیاست خارجی دولت دانست و گفت: ما به دنبال اطمینان بخشی به کشورهای همسایه هستیم.

سردار دهقان در ادامه با اشاره به برخی توانمندی های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:‌ در سازمان هوا و فضا این ادعا را داریم که نیازی به بیگانگان وجود ندارد.

وی افزود: ضمن تولید موشک های کروز و بالستیک امکاناتی از جمله پرتاب، ایستگاه های رصد در فضا،‌ ماهواره بر و تولید ماهواره را در اختیار داریم.

تولید کامل تجهیزات رزم زمینی در صنایع دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در سازمان صنایع دفاع تجهیزات رزم زمینی به شکل کامل تولید می شود و علاوه بر تامین نیازهای داخلی، صادرات هم داریم.

سردار دهقان افزود:‌ در زمینه طراحی زیردریایی، شناورها تجهیز و تسلیح آنها دستاوردهای خوبی داریم و امکان تعمیر ناوگان هوایی ساخت و تعمیر پرنده های آموزشی نیز در مجموعه صنایع دفاع بوده است.

وی گفت: علاوه بر اینها در پروژه های نفت،‌ گاز، نیرو، راه، پتروشیمی و مخابرات حضور موثری داریم.

سردار دهقان در پایان افزود: نیاز داریم رابطه دولت و مجلس سازنده، بدون تنش و به شکل تعاملی باشد از طرفی دستگاه ها مسائل دفاع و امنیت را دست دوم ندانند زیرا توسعه در سایه امنیت به وجود می آید.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز