تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۷.۶۲°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

پفک فروشی قهرمان تکواندوی جهان در بهارستان

بهزاد ایلخانی قهرمان نامی و تکواندوکار کشورمان ساکن بهارستان استان تهران است و با وجود سن پایین افتخارات زیادی در کارنامه وی به ثبت رسیده است اما حالا برای امرار معاش دست به پفک‌فروشی زده است.
کد خبر: ۳۷۵۲

اخبار معاصر: بهزاد ایلخانی قهرمان تکواندوکار نامی کشورمان ساکن بهارستان استان تهران است و با وجود سن ناچیز افتخارات زیادی در کارنامه وی به ثبت رسیده است اما حالا برای امرار معاش دست به پفک‌فروشی زده است.

وقتی سوابق افتخارآمیز بهزاد را یکی پس از دیگری ورق می‌زنیم می‌بینیم که وی بارها با شکست دادن حریفان سرسخت خود توانسته است پرچم سه رنگ کشورمان را در یک کشور غریبه به اهتزاز دربیاورد و دل ملت بزرگ ایران اسلامی به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را خشنود کند اما ظاهراً پس از آن کسی دل بهزاد را شاد نکرد!!!

پفک فروشی قهرمان تکواندوی جهان در بهارستان

قهرمان نامی کشورمان از هفت سالگی وارد عرصه ورزش تکواندو شده و در حال حاضر 24 سال سن دارد و 18 سال از عمر جوانی خود را به این امر اختصاص داده است.

بهزاد همه این توافقات را در محلی آموخته که از کمترین سرانه ورزشی نسبت به دورافتاده‌ترین نقاط مرزی کشور برخوردار است اما فقر امکانات در برابر هدف بلند بهزاد نتوانست جلو توفیقات وی را بگیرد تا اینکه در نخستین مسابقه بین‌المللی خود در سن 13 سالگی با شکست حریف قدرتمندی خود توانست نخستین مدال برنز را به گردن آویزان کند و همین موفقیت توانست بهزاد را به اوج شکوفایی در این عرصه برساند.

بهزاد از شاگردان استاد ناصر برجی است که به فراز و نشیب‌هایی خواهد پرداخت که مطالعه آن خارج از لطف نیست.

*داشتن یک شغل مناسب آرزوی بزرگ قهرمان بهارستانی

ایلخانی با دارا بودن دان چهار ورزش تکواندو بیش از 20 مقام با مدال‌های مختلف در سطح مسابقات جهانی و ... برای این شهرستان به ارمغان آورده و حدود یک سال است که به خاطر بحران شرایط مالی، ورزش را در زندگی خود کمرنگ‌تر از گذشته کرده و داشتن یک شغل مناسب را آرزوی بزرگ خود می‌داند.

این قهرمان جهانی تکواندو با بیان اینکه 18 سال از عمر خود را صرف ورزش کرده‌ام، اظهار کرد: بیشترین فرصت زندگی‌ام را در اختیار ورزش گذاشتم، به همین خاطر دیگر نتوانستم به یک شغل مناسب بپردازم.

*از بی‌احترامی تا توهین به فنی‌ترین تکواندوکار جهان

وی در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی حتی شرایط زندگی یک فرد عادی را هم ندارم، بیان کرد: این شرایط در حالی است که بنده در حال حاضر در یک سوپرمارکت کوچک پفک‌فروشی می‌کنم، هرچند درآمد ناچیز این شغل کفاف زندگی‌ام را نمی‌دهد.

ایلخانی تصریح کرد: الان حدود یک سال و نیم است که به اداره ورزش و جوانان شهرستان بهارستان مراجعه می‌کنم تا حداقل یک سانس از سالن‌های ورزشی خود را در اختیار بنده قرار بدهند تا بتوانم کلاس‌های آموزش خود را برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در آن دایر کنم، اما متأسفانه هر بار به نوعی به من وعده سر خرمن می‌دهند.

قهرمان جهانی تکواندوی کشورمان با بیان اینکه حتی به اداره ورزش و جوانان شهرستان بهارستان پیشنهاد دادم تا به صورت درصدی با آنها کار کنم، خاطرنشان کرد: متأسفانه این درخواست من هم رد شد؛ بنده می‌خواستم با داشتن یک سانس از سالن‌های ورزشی شهر گلستان از توابع شهرستان بهارستان تعدادی از جوانان این شهر را تربیت کرده و آموزش دهم اما نه تنها احترامی ندیدم، بلکه توهین‌های زیادی در طول این سال‌ها به من شده است.

وی تأکید کرد: در طی این 18 سالی که در این شهرستان فعالیت ورزشی داشته‌ام هنوز هیچ استفاده‌ای از بنده در جهت استعدادیابی و پرورش ورزشکاران صورت نگرفته است و همین موضوع نشان می‌دهد مسئولان ما به دنبال شهری سالم نیستند.

*کوچک‌ترین حمایتی از بنده صورت نگرفته است

ایلخانی در ادامه اعلام کرد: بعد از دوست عزیزم جناب آقای حسن رحیمی کشتی‌گیر توانمند این منطقه، بنده از بین سایر ورزشکاران بیشترین مقام و افتخار را برای شهرستان به ارمغان آورده‌ام، اما دریغ از کوچک‌ترین توجه!!!

وی خاطرنشان کرد: طی 18 سال ورزش حرفه‌ای، مسئولین فقط مشتی کتاب به بنده هدیه کرده‌اند که آن هم در حال حاضر هیچ دردی از زندگی من دوا نمی‌کند؛ اگر غیر از این باشد، بنده تمام صحبت‌های خود را پس می‌گیرم.

*رد درخواست دعوت همکاری با 17 کشور دنیا

قهرمان جهانی تکواندوی کشورمان در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: طی این 18 سال ورزش از 17 کشور همچون آمریکا، هلند، ترکیه، استرالیا، سوسیس، اتریش و ... درخواست همکاری و بازی در تیم‌های آنها را داشتم، اما از آنجایی که افتخارآفرینی برای کشور عزیزم بیش از هر چیزی برای من اهمیت دارد، بنده درخواست آنها را رد کرده‌ام.

* 10 درصد از کارکنان اداره ورزش بهارستان ورزشکار هستند

وی با انتقاد از سوءمدیریت در اداره ورزش و جوانان شهرستان بهارستان گفت: تنها 10 درصد از کارکنان اداره ورزش و جوانان شهرستان بهارستان ورزشکار هستند، شاید یکی از دلایل اینکه ورزشکاران از سوی اداره ورزش و جوانان مورد توجه کافی قرار نمی‌گیرند، این است که متأسفانه تنها تعداد کمی از کارکنان این اداره ورزشکار هستند.

ایلخانی اضافه کرد: بنده تنها چیزی که آرزو دارم داشتن شرایط یک فرد معمولی است، نه شرایط یک قهرمان!

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌هایی که به این رشته ورزشی مشغول بودم، آسیب‌های زیادی از نظر جسمانی به بنده وارده شده است و همین امر باعث شده تا دیگر نتوانم به کارهای سنگین بپردازم.

قهرمان تکواندوی جهان در پایان تنها خواسته خود را از مسئولان، داشتن یک شغل مناسب اعلام کرد و متذکر شد: جا دارد از تلاش‌ها و حمایت‌های مالی برادر و مادر عزیزم که طی این سال‌ها بار همه مشکلات بنده را به دوش کشیده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

*گوشه‌ای از افتخارات بهزاد ایلخانی تکواندوکار گلستانی

- کسب مدال طلای جام بین‌المللی فجر و همچنین کسب عنوان پدیده این مسابقات (2006)

- کسب مدال طلای مسابقات آسیایی ـ اقیانوسیه (اردن ـ 2007)

- مدال طلای مسابقات جهانی (ترکیه ـ 2008)

- کسب عنوان فنی‌ترین بازیکن جهان (2008)

- کسب مدال طلای مسابقات غرب آسیا (عربستان ـ 2010)

- کسب مدال طلای مسابقات دانشجویان آسیا (عربستان ـ 2010)

- کسب طلای مسابقات المپیاد (ایران ـ 2010)

- کسب مدال نقره مسابقات جام جهانی (آمریکایی جنوبی ـ 2010)

- کسب مدال طلای مسابقات بین‌قاره‌ای (روسیه ـ 2012)

- کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی جام سفیدکوه (ایران ـ 2014)

انتهای پیام/

منبع: فارس

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز