تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
آیت الله آملی لاریجانی مطرح کرد؛

دعوت سلمان رشدی دهن کجی به مسلمانان بود؛ تقدیر از ارشاد

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترک نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت گفت: دعوت از شخص فاسد و مرتدی چون سلمان رشدی در این نمایشگاه نوعی دهن کجی به مسلمانان بود.
کد خبر: ۳۷۸۱

اخبار معاصر: اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه اعلام کرد؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و تأکید بر ضرورت اقامه پرشورتر عزای حسینی در سراسر کشور گفت: ماه محرم که ماه حزن شیعیان در مصائب ابا عبدالله (ع) و اهل بیت (ع) است تأثیر بسیار عمیقی در حیات شیعیان بلکه همه مسلمانان دارد.

دعوت سلمان رشدی دهن کجی به مسلمانان بود؛ تقدیر از ارشاد

تأثیر محرم بر روحیه ظلم ستیزی شیعیان

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت درک و فهم تأثیر بسیار عمیق قیام عاشورا بر روحیه ظلم ستیزی و مقاومت شیعیان در طول تاریخ افزود: باید عمق تأثیر رشادت ها و شهادت های قیام عاشورا و عواطفی را که حضرت اباعبدالله (ع) و اهل بیت (ع) و یاران ایشان و ائمه اطهار (ع) برای حفظ دین عرضه کردند به حد فهم خود درک کنیم و برای حفظ آن بکوشیم.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه «باید حرمت این ماه و مصائب اهل بیت (ع) قبل و بعد از واقعه عاشورا پاس داشته شود» اظهار کرد: حادثه عظیم عاشورا علاوه بر ابعاد ظاهری خود ابعاد معنوی و باطنی عمیقی داشت که باید در آن غور کرد و در عین اقامه عزا و حفظ حرمت و درک عظمت این حادثه تاریخی و عظیم، از تفسیرهای مادی گرایانه نسبت به آن پرهیز کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: حضرت ابا عبدالله (ع) ولی خدا بود و قیام و قعود ولی خدا به امر خداوند است و در این راه اباعبدالله(ع) به خوبی می‎دانستند که هم خودش و هم اصحابش پای به میدان شهادت می گذارند و اهل بیت ایشان هم به اسارت می روند با این حال از قول افراد حاضر در سپاه دشمن نقل شده است که چهره‎ای نورانی تر از چهره امام حسین (ع) در روز عاشورا ندیدند. سّر مطلب اتصال ولی خدا و اصحابش به خدا و عبودیت آنان است.

آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: اینگونه است که حضرت زینب (س) نیز پس از واقعه عاشورا در مجلس یزید می ایستند و می‌فرمایند «ما رأیت الا جمیلا»

رئیس دستگاه قضا مهمترین پیام قیام عاشورا را احیای سنت پیامبر، اقامه عدل، امر به معروف و نهی از منکر و ظلم ستیزی و مقاومت و صبر در برابر ظالمان و مقابله با آنان دانست و افزود: ابعاد حقیقی قیام عاشورا را باید در عبودیت محض ابا عبدالله (ع) دید و به آن توجه کرد؛ نه اینکه قیام آن حضرت را به تلاشی برای اقامه حکومت عدل محدود کرد، و نه انذارهای او را به معنای مذاکره امروزین ‌دانست.

رئیس قوه قضاییه توجه به خطابه‎ها و سخنان امام حسین (ع) در روز عاشورا به منظور درک ابعاد باطنی و معنوی قیام عاشورا را مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: حضرت ابا عبدالله (ع) در روز عاشورا خطابه‌های مهمی دارند که در ضمن آنها انذار و تخویف دشمنان است و پناه بردن به خداوندی که همه عالم در قبضه قدرت اوست و از جمله این آیه شریفه را تلاوت کرده‌اند: «اِنَّ وليَ الله الذي نَزَّل الكتاب و هو يتولى الصالحين» و این رجوع عبد است به مولای حقیقی و بیان ولایت حقّ متعال؛ با وجود چنین خطابه‌ها و انذارهایی که هدف قیام را به خوبی روشن کرده است؛ تفسیرهای مادی و محدودکننده جز تحریف واقعه عاشورا که الگوی ماندگار شهادت و ظلم ستیزی در راستای عبودیت حقّ است، فایده‎ای ندارد.

سردار همدانی الگوی جوانان است

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت مجدد شهادت سردار حاج حسین همدانی، شهادت این سردار اسلام را نمونه ای از تأثیرگذاری واقعه عاشورا توصیف و تأکید کرد: این شهید پاکباخته و سرافراز دوران جوانی خود را در دفاع مقدس گذراند و در دوره ای که می توانست از فراغت بازنشستگی خود استفاده کند با تمام توان به پاسداری از مرزهای اسلام پرداخت.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: شهادت این سردار بزرگ را به ملت شریف ایران و سپاه پاسداران که چنین فرزندانی دارد تسلیت می گویم و امیدوارم خداوند متعال درجات او را عالی تر گرداند و به الگویی برای جوانان ما در طی کردن مسیر شهادت و مقاومت تبدیل شود.

قصاص، حقی قرآنی است

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به تکرار ادعاهای حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: فشارهای حقوق بشری غرب علیه جمهوری اسلامی ایران دوباره به راه افتاده و موضوع قصاص‎ها را مطرح کرده‎اند، در حالی که بارها گوشزد شده است که چگونگی اداره کشورهای اسلامی مبتنی بر ارزشهای اسلامی ربطی به غربی‎ها ندارد.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه «قصاص حقی قرآنی است و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از ارزشهای الهی خود عقب نشینی نخواهد کرد» گفت: غربی ها در حالی در باب حقوق بشر و موضوع قصاص که حق اولیای دم است به جوسازی علیه جمهوری اسلامی می‌پردازند که کشتار مردم یمن و فلسطین و حمله به مردم در افغانستان و عراق و کشتن زنان و کودکان برایشان مهم نیست.

رئیس قوه قضاییه افزود: آمریکا و غربی ها در مقابل حجم روزافزون حوادث و قتل‎ها در کشورهای خود و افرادی که اسلحه به دست می‎گیرند و در دانشگاه‎ها و کلیساها و اماکن عمومی تیراندازی می کنند چه روش بازدارنده و معقولی به کار بسته اند که جلوی این رفتارهای خشن را بگیرند و در عرصه زندگی سیاسی، حقوقی و قضایی خود چه روش معقول و برتری را برای مقابله با چنین حوادثی نشان داده اند که حالا به موضوع قصاص ایراد وارد می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «ادعاهای گزاف آمریکایی ها و غربی ها فقط با هدف فشار سیاسی بر ایران» است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرع و قانون اساسی عمل می کند و اعتباری برای این ادعاهای گزاف قائل نیست.

پاسخ مناسب به دهن کجی غربی‎ها

دعوت سلمان رشدی دهن کجی به مسلمانان بود؛ تقدیر از ارشاد

رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود از اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترک نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت به دلیل حضور سلمان رشدی مرتد تقدیر کرد و گفت: دعوت از شخص فاسد و مرتدی چون سلمان رشدی در این نمایشگاه نوعی دهن کجی به مسلمانان بود و حرکت وزیر محترم ارشاد پاسخ خوبی به غربی ها است که امیدواریم از این به بعد نیز همچنان در مقابل چنین رفتارهایی تکرار شود.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/

منبع: مهر


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز