تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

اجرای طرح جدید درباره بیمه شاغلان

به‌زودی ارائه خدمات بیمه تکمیلی برای کارگران ثبت نام شده در سامانه بانک اطلاعاتی شاغلان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۸۶۰

اخبار معاصر: هادی ابوی با اعلام آخرین اقدامات انجام شده در زمینه ثبت نام از کارگران و مشمولان قانون کار برای تشکیل یک بانک اطلاعاتی، گفت: انتظار داشتیم دولت و مجلس در این زمینه همکاری داشته باشند، چون در صورت تشکیل بانک اطلاعاتی شاغلان کشور، آنها می توانند استفاده های بهتری از این بانک داشته باشند.

اجرای طرح جدید درباره بیمه شاغلان

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: چون اطلاع رسانی ها تاکنون آنچنان که لازم است ملموس نبود، آمار ثبت نام ها و ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۶۳۳ در حد ۴۰ هزار مورد مانده است اما استقبال کارگران در مشهد مقدس که به عنوان پایلوت این کار انتخاب شده بود، به مراتب بهتر بوده است.

ابوی با اعلام اینکه کلیه نیروهای کار مشمول قانون کار می‌توانند بدون هیچ منعی جهت ثبت نام در این بانک اطلاعاتی شماره تلفن ثابت و کد شهر محل سکونت خود را به سامانه ۳۰۰۰۱۶۳۳ پیامک کنند، بیان داشت: به عنوان نمونه، کارگران تهرانی پیش شماره ۰۲۱ و شماره تلفن ثابت خود را به این سامانه پیامک کنند.

این مقام مسئول کارگری کشور بیان داشت: ۵ هزار مورد از ثبت نام‌ها برای کارگران مشهد مقدس بود که به‌زودی برنامه هایی برای دریافت بیمه تکمیلی کارگران و صدور کارت‌های هوشمند بانکی انجام خواهد شد. بیشتر هدف ثبت نام برای تشکیل بانک اطلاعاتی کارگران، درباره اجرای برنامه‎های حمایتی است.

وی ادامه داد: تا ۱۵ روز آینده اولین خدمات برای ثبت نام شدگان ارائه می شود و دفتر مشاوره رایگان برای شاغلان پیرامون مباحث مختلفی مانند مسائل مشاغل سخت و زیان آور، قراردادهای کاری و سایر موضوعات مرتبط با کارگران، از هفته آینده آغاز می‎شود.

به گفته ابوی، فراهم شدن حمایت از کارگران در دعاوی و ارائه خدمات وکیل رایگان نیز جزو دیگر برنامه‎ها است که در دست پیگیری قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: مهر



انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز