تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°

۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

شمار قربانیان حمله تروریستی عربستان به پنج نفر رسید

شمار قربانیان حمله تروریستی به حسینیه ای در شرق عربستان سعودی که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، به پنج نفر و شمار زخمی های نیز به 9 نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۴۱۷۵
اخبار معاصر: خبرگزاری رویترز گزارش داد: یکی از ساکنان محلی در این باره گفت: فرد مسلحی روز جمعه با حمله به یک حسینیه شیعیان در شهر «سیهات» در شرق عربستان، پنج نفر را به قتل رساند. فرد مهاجم توسط نیروهای پلیس کشته شد.

این ساکن محلی در تماس تلفنی به رویترز گفت: فرد مهاجم با استفاده از یک خودروی کرایه مقابل ایست بازرسی توفف کرد و در این حین پلیس وارد عمل شد و درپی درگیری بین نیروهای پلیس و این فرد تعدادی زخمی شدند و فرد مهاجم در جریان این درگیری کشته رسید.

پیش از این، برخی رسانه ها اعلام کردند که در پی این حمله یکی از مهاجمان کشته و دو مهاجم دیگر بازداشت شدند و فرد چهارم نیز پا به فرار گذاشت.

گروه تروریستی داعش که در حال حاضر در عراق و سوریه مستقر است، در بیانیه ای مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است. داعش نام فرد مهاجم را الدوسری اعلام کرد.

داعش تاکنون مسئولیت یک سری حملات در عربستان سعودی را که ماه گذشته میلادی باعث کشته شدن تعدادی از افراد شد، برعهده گرفته است.

ماه اوت (مرداد) گذشته در پی حمله انتحاری به یک مسجد مورد استفاد نیروهای امنیتی در جنوب غرب عربستان، 15 نفر کشته شدند. ماه می گذشته نیز در جریان دو حمله انتحاری جداگانه به دو مسجد شیعیان در عربستان، 25 نفر کشته شدند.

مقام های عربستان ماه جولای(تیر) نیز اعلام کردند ضمن دستگیری 431 نفر از افراد وابسته به داعش، چند حمله به مراکز مذهبی و پایگاه های امنیتی را خنثی کرده اند.

انتهای پیام /

منبع: ایرنا
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز