تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
در نشست تبیین سیاست های تسریع در رونق اقتصادی مطرح شد

اختصاص کارت های کارمندی با اعتبار 10 میلیون تومانی

نشست تبیین سیاست های تسریع در رونق اقتصادی با هدف تشریح بسته های سیاست های جدید اقتصادی دولت با حضور سخنگوی دولت، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و امور دارایی در ساختمان کوثر ریاست جمهوری آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۶۶
اخبار معاصر:نشست تبیین سیاست های تسریع در رونق اقتصادی با هدف  تشریح بسته های سیاست های جدید اقتصادی دولت با حضور سخنگوی دولت، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و امور دارایی در ساختمان کوثر ریاست جمهوری آغاز شد.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت گفت: آنچه تحت مبانی نظری و چارچوب نظری در این بسته وجود دارد سیاست های اقتصاد مقاومتی است که با تجهیز منابع به دنبال افزایش تولید داخل و رشد صادرات به خارج از کشور خواهیم بود که البته این امر نیاز به ظرفیت های قانونی دارد بنابراین از قانون رفع موانع تولید و برنامه پنجم توسعه استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دستگاه هایی که تجهیز منابع و تحریک هدفمند تقاضا را در این 6 ماه برعهده دارند، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستند که تامین افزایش مخارج دولت برعهده سازمان مدیریت و سیاست های اعتباری و پولی برعهده وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است.

وی با بیان اینکه از سال 92 یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور بود، اظهار داشت: نرخ تورم بالای 40 درصد و رشد منفی 6.8 درصد مباحث مهمی را در جهت ساماندهی اقتصاد کشور ایجاد کرده بود و در این راستا نیازمند سیاست های سنجیده و متناسب بودیم که این روند را تغییر دهد.

سخنگوی دولت افزود: با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار داشتیم مجموعه سیاست های مالی و پولی از سوی دولت اتخاذ شد تا بتوانیم روند کاهنده تورم را آغاز و نرخ منفی رشد را به مثبت تبدیل کنیم ولی ادامه این روند نیاز به مراقبت دارد.

نوبخت افزود: برهمین اساس ستاد اقتصادی دولت در روزهای یکشنبه و پنجشنبه به صورت مستمر سیاست های اقتصادی را مورد بررسی قرار داد که این جلسات نتایج مناسب و موفقیت آمیزی داشت.
نوبخت گفت: با روند کاهنده نرخ تورم و مثبت شدن رشد اقتصادی باز هم نیازمند توسعه رشد اقتصادی بالای 8 درصد هستیم بنابراین 17 شهریور 92 بسته ای منسجم و اجرایی شد و برای رفع موانع تولید نیز لایحه ای به مجلس تقدیم شد البته مجموعه ی فعالیت ها با توجه به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بود.

وی با بیان اینکه دولت استمرار کاهش نرخ تورم را رها نمی کند، گفت: وضعیت اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به جهت فرصت کوتاه، شرایط تحریمی و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی معتقدیم باید فعالیت های بیشتری انجام دهیم و نرخ تورم زیر 15 درصد را به تک رقمی و رشد اقتصادی 3 درصد را به رقمی بالاتر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اتفاقات 6 ماه گذشته نظیر کاهش نرخ نفت در بازارهای جهانی و تاثیرات آن در اقتصاد بین المللی، تصریح کرد: این عوامل باعث شد تا با توجه به مخارج دولت و ناکافی بودن سرمایه گذاری میزان تقاضا کاهش یابد که به صورت هدفمند تقاضای ملی افزایش و تولید ملی را رشد دهیم.

به گفته وی سیاست های جدید برای 6 ماه آینده در نظر گرفته شده و مورد توافق تیم اقتصادی دولت است.

طیب نیا، وزیر اقتصاد گفت: از رکود و کسادی خارج شده ایم.

رئیس کل بانک مرکزی در این نشست گفت: هدف ما خروج از تنگنای مالی و کاهش سود بانکی است.

سیف افزود: بانک ها می توانند براساس اسناد فروش مدت دار به صنایع تولیدی تسهیلات بدهند.

وی تاکید کرد: در بسته جدید، خریداران خودرو می توانند 80 درصد از قیمت خودرو را به مدت هفت ساله با نرخ سود 16 درصد پرداخت کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: کارت های کارمندی با 10 میلیون تومان اعبتار و نرخ سود 12 درصد برای خرید داخلی اختصاص می یابد.

انتهای پیام/
منبع:میزان
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز