تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°

۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
بشار اسد:

شیعه‎شدن سوریه و تبدیل آن به بخشی از «هلال شیعی» دروغی بی‌‎اساس است

رئیس جمهوری سوریه گفت که شیعه شدن سوریه و تبدیل آن به بخشی از «هلال شیعی» دروغی بی‌ اساس است که آمریکا و اسرائیل آن را برای توجیه اعزام تروریست ها به این کشور تبلیغ می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۸۱

اخبار معاصر : روزنامه اینترنتی «رأی الیوم» نوشت که اخیرا هیئتی از اردن با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

طبق گزارش این روزنامه، بشار اسد وجود هر گونه تلاش برای شیعه کردن سوریه یا تبدیل سوریه به کشوری طائفی را رد کرده و گفته که طرح موضوعاتی مانند «هلال شیعی» دروغ است.

رأی الیوم نوشت: بشار اسد به اردنی‌هایی که اخیرا با وی دیدار کردند، گفته که نگرانی‌ها درباره «شیعه شدن سوریه» و تبدیل آن به بخشی از «هلال شیعی» یا «کشوری طائفی» ادعاهای بی‌اساسی است که اسرائیل و آمریکا آن را تبلیغ می‌کنند و چند رژیم عربی آن را تکرار می‌کنند.

طبق این گزارش، اسد به این هیئت اردنی گفته که «سوریه شیعه نمی‌شود» نه به لحاظ سیاسی و نه دینی و اجتماعی.. این دروغی است که دشمنان اختراع کرده‌اند تا کمکشان به تروریسم و جذب افراط گرایان و جهادی‌ها به سوریه را توجیه کنند. سوریه مخالف اختلافات مذهبی است.

رأی الیوم نوشت که این پیام اسد برای سران اردن، در چارچوب تبادل پیام‌های آرام‌کننده (تنش‌زدا) بین دمشق و امان است. اسد پیش از این اردن را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرده بود. اما به نظر می‌رسد پس از آغاز اقدامات روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه،‌ مواضع اردن اندکی تغییر کرده است.

گفته می‌شود اردن برنامه آموزش تروریست‌ها تحت عنوان «آموزش معارضان میانه‌رو» با کمک آمریکا را رسما متوقف و به میانجیگران بین دمشق و امان اعلام کرده است که اردن به بازگشت دولت سوریه خوش‌آمد می‌گوید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز