تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

حرف‌های بازیگری که بعد از ٥ سال به تلویزیون برگشت

شاهرخ استخری بعد از پنج سال دوری از تلویزیون با سریال «آمین» دوباره به قاب جادو بازگشت.
کد خبر: ۴۵۹۸

اخبار معاصر : کاراکتر یاشا تمدن همانطوری که تا الان دیده شده پسر یک خلافکار بین المللی است که ابتدای داستان به بهانه شرکت در مراسم سالگرد همسرش وارد کشور می‌شود تا این که در قسمت نهم دستش رو می‌شود و مخاطب کاملا متوجه می‌شود که یاشا در ظاهر با پلیس همکاری می‌کرده درصورتی که تمام این مسایل نمایشی و طبق نقشه بوده است.

شاهرخ استخری که بعد از پنج سال دوری از تلویزیون با سریال «آمین» دوباره به قاب جادو بازگشته است در خصوص این مجموعه می‌گوید: تمام عوامل از فیلمنامه‌نویس، کارگردان و بازیگران تلاش کردیم تا قصه بعبارتی لو نرود و بیننده دائم یا در تعلیق بماند و یا در انتظار اتفاق تکراری و از پیش تعیین شده نباشد، امیدوارم غافل‌گیری‌هایی که این چند قسمت گذشته برای مخاطب بوجود آورده برای بیننده جذاب و گیرا باشد ضمن اینکه باید بگویم این غافل‌گیری‌ها تا آخر قصه ادامه دارد. او با بیان اینکه برای اولین بار است که کار در یک سریال پلیسی را تجربه می‌کند افزود: آمین اولین حضورم بعد از پنج سال دوری از تلویزیون است و خیلی دوست داشتم که بعد از این مدت اگر قرار است به سیما برگردم در یک نقش متفاوت و با یک کار خوب ظاهر شوم که خدا را شاکرم که این اتفاق افتاد و تا امروز از طرف مردم بازخوردهای خوبی دریافت کرده‌ام.

بازیگر سریال «دلنوازان» ادامه داد: از آنجایی که از هشت ماه قبل از شروع تصویربرداری با زامیاد سعد وندیان نویسنده فیلمنامه درباره این نقش صحبت کرده بودم، از قبل آمادگی ایفای این کاراکتر را داشتم اینطور نبوده که یک دفعه با من تماس بگیرند و برای حضور در این سریال از من دعوت کنند و من هم یکباره در دل ماجرا قرار بگیرم. نقش یاشا پیچیدگی‌هایی داشت که من آن‌ها را خیلی دوست داشتم و شاید یاشا تمدن آنقدر نقش جذابی بود که هر بازیگری دوست داشته باشد این شخصیت را بازی کند.

شاهرخ استخری با اشاره به این که قسمت‌های پخش شده «آمین» تلاش هر دو کارگردان مجموعه یعنی منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی بوده است تصریح کرد: اگر بخواهیم از منظر تکنیکال و دقیق به کار نگاه کنیم شاید متوجه تفاوت در برخی سکانس‌ها بشویم ولی خدا را شکر این تغییر به ریتم کار آسیبی نرساند. اما مجموعه عوامل از این که پروژه سه ماه تعطیل شد ناراحت بودند که کار آیا ادامه پیدا می‌کند یا خیر، اما به هر ترتیب بعد از این مدت کار با هدایت بهرنگ توفیقی تا پایان ادامه یافت.

این بازیگر درخصوص دشواری‌های کار در سریال پلیسی «آمین» هم با ذکر مثالی گفت: ما شش ماه کار کردیم و50 قسمت از مجموعه تلویزیونی دلنوازان را تولید کردیم ولی در پروژه آمین یکسال کار کردیم 19 قسمت تولید شد. طبیعتا اکشن بودن سریال پلیسی و پر لوکیشن بودن آن، سختی‌های ساخت یک اثر پلیسی را نشان می‌دهد. ژانر اکشن پیچیدگی‌های خودش را دارد و در مسیر تولید «آمین» خیلی اتفاق می‌افتاد که یک روز کامل صرف می‌شد تا یک سکانس20 ثانیه ای تعقیب و گریز را فیلمبرداری کنیم، حالا حساب کنید با روزی 12 ساعت مقابل دوربین بودن در سریال پرلوکیشن و پر تعقیب و گریز روزانه چند دقیقه ضبط می کردیم.

بازیگر فیلم سینمایی «پس کوچه‌های شمرون» یادآور شد: من قلبا بازی کردن در سریال‌های پلیسی و اکشن را دوست دارم و همیشه هم سعی کردم از لحاظ فیزیکی خودم را آماده نگه دارم بطور مثال اسلحه دست گرفتن چیزی نیست که بازیگر یکباره وارد موقعیتش شود و بتواند استفاده از آن را درست انجام دهد یا هنگام تیراندازی فقط ادا درآوردن صحنه شلیک نیست. برای خوب بودن در این صحنه‌ها و لحظات، باید دائم تمرین و ورزش کرد. همچنین مهارت‌های رانندگی و دویدن در صحنه‌های تعقیب و گریز از جمله این آمادگی‌هاست. در مجموعه تلویزیونی آمین 90 درصد سکانس‌ها را خودم پشت فرمان بودم. استخری تاکید کرد: متاسفانه ژانر پلیسی در مجموع تولیدات، مقداری کمرنگ‌تر نسبت به سایر آثار است و باید ساخت این آثار بیشتر شود. زمانی که مردم سریال «آمین» را با سریال‌های خارجی قیاس می‌کنند این اتفاق نشان دهنده این است که ما در این راه موفق بودیم که مخاطب با دیدن سریال پلیسی آنرا با مشابه خارجی آن مقایسه می‌کنند.

وی افزود: باید تولید آثار اکشن در کشور افزایش یابد تا دیدگان مخاطب به تماشای صحنه‌های اکشن از بازیگران ایرانی عادت کند اما در حال حاضر دیدن این صحنه‌ها از بازیگران ایرانی برای بینندگان غریبه است.

وی درباره هادی ساعی هم گفت: او کسی بود که ادعای بازیگری نداشت ولی توانست با توسل به فیزیک خوب و مهارت‌های بدنی لازم، خوش بدرخشد.

شاهرخ استخری در پایان گفت به تازگی نگارش یک فیلمنامه اکشن پلیسی را به نام «زیر گذر» به اتمام رسانده است و در حال مذاکره برای انعقاد قرارداد و اجرایی شدن آن است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز