تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
نماینده ستاد عتبات دانشگاهیان در عراق اعلام کرد

آذر ماه، دور بعدی نام نویسی عتبات دانشگاهیان

نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در عراق اعلام کرد نام‌نویسی برای دور بعدی اعزام کاروان به عتبات در ماه آذر انجام می‌گیرد و اعزام کاروان‌ها نیز از نیمه بهمن ۹۴ آغاز و تا فروردین ۹۵ ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۶۹۳
اخبار معاصر: به رضا همدانی نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در عراق با اشاره به اعزام منظم کاروان های دانشجویی به عتبات و ویژه برنامه های فرهنگی برای این افراد گفت: برنامه های فرهنگی با کمک و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق دنبال می شود و تاکنون با استقبال دانشگاهیان همراه بوده است.

وی با بیان اینکه جوانان و دانشگاهیان، تمایل بیشتری برای برنامه های فرهنگی دارند گفت: برنامه سفر دانشگاهیان به عتبات بر اساس همان برنامه سازمان حج و زیارت انجام می گیرد اما از جهت برنامه ریزی در سفر به ویژه برنامه های فرهنگی، مستقل عمل می کند.

همدانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری، عنایت خاصی روی قشر جوان دارند و با توجه به هجمه های مختلف بویژه مجازی که متوجه جوانان و دانشگاهیان است، تمرکز ویژه ای بر روی کار فرهنگی داریم.

لازمه آشنایی دانشجویان با انقلاب، آشنایی با فرهنگ عاشوراست
وی با بیان اینکه برخی معضلات اجتماعی ناشی از پایین بودن کارهای فرهنگی است گفت: هیچ کار فرهنگی به اندازه سفرهای زیارتی جواب نمی دهد مخصوصا در شرایط کنونی که فرهنگ عاشورا از ضروریات دانشجویان و اساتید است؛ در واقع اگر بخواهیم دانشجویان با انقلاب و جنگ آشنا شوند اول باید با فرهنگ عاشورا آشنا شوند که بدانند رزمندگان ما چکونه و بر اساس چه الگویی عمل کردند.

نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در عراق درباره نحوه گزینش افراد گفت: هر کس داوطلب شود می تواند ثبت نام کند. ما در تابستان با اینکه دانشگاه ها تعطیل بود و هوای عراق گرم بود، در کمتر از ده روز، 54 هزار نفر ثبت نام کردند که البته به دلیل کمبود ظرفیت، قرعه کشی کردیم و در این دوره که تا 27 آبان ادامه خواهد داشت، حدود 12 هزار نفر مشرف می شوند و تاکنون دو سوم از افرادی که قرعه به نامشان در آمده ، مشرف شده اند.

استقبال دانشجویان از برنامه های بعثه رهبری
وی با اشاره به استقبال دانشجویان از برنامه های فرهنگی که بعثه مقام معظم رهبری برگزار می کند به ویژه همایش احلی من العسل گفت:‌ به صورت مکرر، دانشجویانی که در این برنامه شرکت داشته اند، درخواست اجرای آن در دانشگاه ها را داشته اند و می گویند که ما از طریق این همایش با جنگ و دفاع مقدس و تاسی شهدا به سیره سیدالشهداء آشنا شدیم. و به نظرم این تجربه نشان داد که دانشجویان، تشنه مباحث مربوط به شهدا هستند.

وی در خصوص ثبت نام جدید از متقاضیان دانشگاهی برای سفر به عتبات اعلام کرد:‌ ثبت نام در ماه آذر انجام می گیرد که در فواصل بعدی زمان دقیق ثبت نام اعلام خواهد شد و دور جدید اعزام کاروان ها نیز از نیمه بهمن 94 آغاز و تا فروردین 95 ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
منبع:میزان
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز