تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

حسینیه اعظم زنجان، الگوی کامل و نمونه عزاداری

مراسم عزاداری مردم زنجان می‌تواند الگوی نمونه و کامل از شیوه صحیح عزاداری به جهان معرفی شود.
کد خبر: ۴۸۱۰


حسینیه اعظم زنجان، الگوی کامل و نمونه عزاداری
اخبار معاصر:وهابی تازه شیعه شده از کشور بنگلادش با اشاره به عظمت و شکوه ویژه دسته عزادارای حسینیه اعظم زنجان گفت: مراسم عزاداری مردم زنجان می‌تواند الگوی نمونه و کامل از شیوه صحیح عزاداری به جهان معرفی شود.

 غلام سرور، وهابی تازه شیعه شده از کشور بنگلادش شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از حضور در مراسم عزاداری دسته حسینیه اعظم زنجان تصور و افکارم در مورد مردم و عزاداری آنان به گونه‌ای دیگر بود که با حضور در این مراسم رفتار هوشمندانه عزاداران توجه‌ مرا جلب کرد.

وی رفتار مردم عزادار شیعه زنجان را رفتاری با ثبات و هوشمندانه دانست و گفت: فکر می‌کردم مردم زنجان و شرکت کننده در مراسم عزادارای افرادی عبوس و گرفته هستند که با مشاهده مردم و رفتار آنان در مراسم عزاداری با واقعیت دیگری روبه‌رو شدم.

وهابی تازه شیعه شده عنوان کرد: برخی از رفتارها و باورهای غلط انجام شده در بین افراد افکار انسان را نسبت به حقیقت چهره اسلام و شیوه و نحوه عزاداری تغییر می‌دهد در حالی که با حضور در دسته عزاداری عشق و علاقه به دین اسلام و شیوه عزاداری حقیقی شیعیان بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه عزداری مردم زنجان کامل و نمونه است، گفت: با حضور در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان و مشاهده رفتار و برخورد عزاداران می‌توان مراسم عزاداری زنجان را الگوی نمونه و کامل از عزاداری معرفی کرد.

ییمیر چیلا، آلمانی تازه مسلمان شده ابراز کرد: هیچ قضیه و اتفاق بزرگی نیست که در دنیا در تاریخ ماندگار شود مگر در تحقق آن اتفاق خون‌هایی ریخته شوند که یکی از دلایل اصلی ماندگاری قیام امام حسین(ع) نیز همین است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای اشاعه فرهنگ آزادی خود را فدا کردند، گفت: با وجود ایثار و از خودگذشتگی در مسیر هدف آن مسیر و حرکت در تاریخ ماندگار می‌شود.

آلمانی تازه مسلمان شده با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) سبب ماندگاری فرهنگ شهادت و ایثار شده است، خاطرنشان کرد: از دلایل اصلی وجود احترام به شهید و شهادت در ایران نیز به دلیل ایثار و از خودگذشتگی رفتگان برای تحقق هدف بوده است.

وی با بیان اینکه باید مردم به شهدای خود احترام بگذارند، گفت: بی‌احترامی به شهدا یعنی پایمال کردن خون‌های ریخته شده که در این راستا باید به امام حسین(ع)، سالار شهیدان احترام ویژه‌ای قائل شویم چرا که در راستای اشاعه فرهنگ آزادی ایثار کرده‌اند تا این فرهنگ ابدی شود.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز