تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
قائم مقام وزیر بهداشت

گزینه دیگری جز اجرای کامل طرح تحول روی میز نداریم

گزینه دیگری جز اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت و نهایی شدن آن روی میز وجود ندارد.
کد خبر: ۴۸۹۱
گزینه دیگری جز اجرای کامل طرح تحول روی میز نداریم

اخبار معاصر: قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه پیش‌بینی لازم برای منابع طرح تحول نظام سلامت انجام شده است، تاکید کرد که گزینه دیگری جز اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت و نهایی شدن آن روی میز وجود ندارد.

دکتر ایرج حریرچی ، درباره منابع طرح تحول نظام سلامت و اینکه آیا این منابع تکافوی هزینههای این طرح را میکند، گفت: پیش بینی لازم برای منابع طرح تحول انجام و هزینه های لازم نیز برای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: بدون هیچ شکی آنچه از سوی وزارت بهداشت تعهد شده مانند سابق بدون هیچ خدشه‌ای انجام میشود. همچنین تعهدی که دولت در زمینه طرح تحول داده و حمایتی که سازمان مدیریت از آن می کند نیز با موفقیت کامل انجام میشود.

حریرچی با بیان اینکه این حمایت‌ها به معنی نبود دست‌انداز در راه این طرح نیست، گفت: ما شرایط اقتصادی کشور، سقوط قیمت نفت، تحریمهای ناجوانمردانه و همچنین زمانی که برای اجرای برجام نیاز است را درک میکنیم، اما مطمئن هستیم که حمایت لازم از طرح تحول نظام سلامت به عنوان مهمترین پروژه اجتماعی دولت انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر ادامه حمایت‌ها از طرح تحول نظام سلامت، اظهار کرد: ما گزینه دیگری جز اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت و نهایی شدن آن روی میز نداریم.

تاخیر در پرداخت بیش از هفت ماه قابل تحمل نیست

حریرچی در ادامه به عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی سازمانهای بیمهگر اشاره و اظهار کرد: البته در این زمینه حرکتهایی از سوی سازمان های بیمهگر برای پرداخت مطالبات وزارت بهداشت انجام شد و پرداخت مطالبات مربوط به سال 93 تا حدودی سرعت گرفت.

وی افزود: اما هنوز پرداخت های مطالبات وزارت بهداشت در سال 93 است. بنابراین روشن و بدیهی است که تاخیر بیش از هفت ماه برای سیستمهایی که هزینههای آنها مبتنی بر هزینههای نیروی انسانی است قابل تحمل نیست. البته مطمئن هستیم که دوستان تلاش خود را می کنند اما هنوز برای رسیدن به شرایط مطلوب و قابل قبول فاصله قابل توجهی داریم.


انتهای پیام/

منبع: ایسنا


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز