تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
به گزارش پایگاه اینترنتی بوستون هرالد:

رئیس‌جمهور منفعل آمریکا، نظاره‌گر قدرت‌نمایی روسیه و ایران

به نوشته بوستون هرالد، اوباما به امید شکست روسیه در سوریه نشسته است و دست شستن آمریکا از خاورمیانه، راه را برای یکه‌تازی روسیه و قدرت‌نمایی ایران باز کرده است.حضور بشار اسد در روسیه نشان داد مشکلات امروز خاورمیانه نه بوسیله واشنگتن، بلکه کرملین حل می‌شود. آیا اوبامای متحیر، سرانجام به خود خواهد آمد؟
کد خبر: ۴۹۸۳

رئیس‌جمهور منفعل آمریکا، نظاره‌گر قدرت‌نمایی روسیه و ایران
اخبار معاصر:پایگاه اینترنتی بوستون هرالد در گزارشی نوشت: حضور بشار اسد در روسیه نشان داد مشکلات امروز خاورمیانه نه بوسیله واشینگتن، بلکه کرملین حل  می‌شود. آیا اوبامای متحیر، سرانجام به خود خواهد آمد؟

بنابر این گزارش، اوباما به امید شکست روسیه در سوریه نشسته است. این در حالی است که پیروزی‌های اخیر مسکو در سوریه، راه را برای قدرت‌نمایی این کشور و متحدانش باز کرده است. به ادعای این گزارش، هنوز جوهر توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی خشک نشده بود که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، به مسکو سفر کرد تا برای انجام عملیات نظامی در سوریه برنامه‌ریزی کند.

به ادعای نگارنده این گزارش، هدف اصلی روسیه در سوریه، بازسازی امپراطوری شوروی سابق یا بازپسگیری مناطق تحت کنترل داعش نیست؛ بلکه کرملین می‌خواهد قدرت خود را در خارج از مرزهایش به نمایش بگذارد.

الحاق کریمه به روسیه، حفظ پایگاه‌های هوایی و دریایی در شرق دریای مدیترانه از طریق حمایت از دولت سوریه و پرتاب موشک‌های کروز از کشتی‌های جنگی در دریای خزر به منظور هدف قرار دادن مخالفان دولت سوریه در فاصله حدود 1500 کیلومتری، تأثیرگذارترین نمایش قدرت نظامی روسیه  از زمان آغاز جنگ سرد به شمار می‌رود.

به ادعای این وب سایت، محکومیت جیسون رضاییان، خبرنگار ایرانی آمریکایی واشینگتن پست، به جرم جاسوسی و آزمایش موفقیت‌آمیز موشک عماد نیز نشان از غفلت اوباما و افزایش قدرت ایران در نتیجه توافق هسته‌ای و حمایت روسیه است. 

اوباما ماه گذشته در سازمان ملل اعلام کرد: «در دنیای امروز میزان قلمرو تحت کنترل، به هیچ وجه نشان‌دهنده قدرت یک کشور نیست». او غرق در خیالات خام خود تصور می‌کند بازگرداندن نیروهای آمریکایی از عراق، به خوبی نشان‌دهنده این تفکر است.

در ادامه این گزارش آمده است: از همان زمان که اوباما خاورمیانه را باتلاق نامید، به همه جهان نشان داد قصد کناره گرفتن از مسائل آن و ایستادن خارج از گود را دارد. زمانی که از او پرسش شد: آیا قصد دارید قدرت را به روسیه واگذار کنید؟ پاسخ داد: از نظر من اتحاد با یک کشور ضعیف و هدایت آن به هیچ وجه اقدام مهمی نیست؛ من جهان را در مسئله‌ای مانند تغییرات آب و هوایی هدایت می‌کنم.

این پایگاه اینترنتی در پایان نوشت: هر کشوری که تاکنون روی کمک آمریکا برای حل مشکلات و پایان درگیری‌هایش حساب باز کرده بود، باید  از این پس چمدانهایش را ببندد و  به آلمان فکر کند.

انتهای پیام/
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز