تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

«کبوتر حرم»؛ مستندی درباره رفیق سعید حدادیان

کارگردان مستند «کبوتر حرم»، شامل زندگی شهید غلامعلی رجبی، از پخش این مستند در روزهای آخر هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۹۸۷

اخبار معاصر: سیداحمد معصومی‌نژاد، کارگردان مستند «کبوتر حرم»،با اشاره به جزئیات این مستند گفت: این مستند براساس زندگی شهید غلامعلی رجبی(جندقی) با همکاری گروه تلویزیونی شاهد تولید شده و قرار است از شبکه پنج در روزهای آخر هفته جاری پخش شود.

وی ادامه داد: «کبوتر حرم» براساس زندگی شهید رجبی تهیه شده است. شهید رجبی معروف به جندقی در سال 1333 در محله خیابان آذربایجان تهران در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر وی، حاج حسن که از اساتید برجسته اخلاق و عرفان زمان خود بود، اهتمام ویژه‌ای در تربیت فرزندان خود داشت. این شهید بزرگوار بنابر راهنمایی‌ها و تربیت پدر بزرگوارش مداحی اهل بیت(ع) را از‌‌ همان سنین نوجوانی آغاز کرد و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی، استعداد در حفظ شعر و سوز صدا توانست در این عرصه سریع رشد کند تا بدان جا که از سبک‌ها و اشعار او مداحان برجسته بسیاری استفاده می‌کردند. شعر معروف «قربون کبوترای حرمت/ قربون این همه لطف و کرمت» از نمونه اشعار شهید است.

معصومی‌نژاد یادآور شد: در این مستند علاوه بر اینکه بخش‌هایی از زندگی شهید بازسازی شده، با تعدادی از واعظان معروف شهر تهران و مداحان نامدار نیز درباره شخصیت شهید به گفت‌وگو نشسته‌ایم. «کبوتر حرم» در دو بخش پخش خواهد شد که در آن شخصیت‌هایی همچون سعید حدادیان، حاج منصور ارضی، حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان، محسن طاهری، حائری‌زاده، شیخ حسین انصاریان، خانواده شهید رجبی و ... درباره این شهید سخن خواهند گفت.

کارگردان مستند «کبوتر حرم» با بیان اینکه تولید این مستند سه سال به طول انجامیده است، افزود: همچنین در این مستند سروده‌هایی از شهید به همراه صدای وی نیز پخش خواهد شد.

مستند «کبوتر حرم» روزهای پنجشنبه و جمعه، هفتم و هشتم آبان‌ماه، ساعت 22:15 از شبکه تهران پخش خواهد شد.



انتهای پیام/

منبع:تسنیم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز