تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°

۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
امشب؛

تظاهرات مردم عربستان در اعتراض به حکم اعدام شیخ نمر

مردم شهر «العوامیه» در شرق عربستان، در حمایت از روحانی شیعه مبارز که به اعدام محکوم شده است، تجمع برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۷۵
اخبار معاصر: مردم شهر «العوامیه» امشب در این شهر، تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند. قرار است این تجمع ساعت هشت امشب برگزار شود.

طبق اطلاعیه‌ای که در این خصوص در شبکه‌های مجازی منتشر شده، قرار است امشب رأس ساعت هشت، مردم معترض به حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر تجمع و به این حکم اعتراض کنند.

روز یکشنبه (دیروز) وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولی‌عهد و وزیر کشور عربستان حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرده که به معنای مجوز به وزارت کشور برای اجرای حکم اعدام او بدون هشدار قبلی است.

«محمد النمر» برادر شیخ نمر [که از سوی رژیم آل سعود به اتهام عدم اطاعت از ولی‌امر به اعدام محکوم شده] اعلام کرد دادگاه تجدید نظر و دادگاه عالی عربستان به وزارت کشور مجوز اجرای حکم اعدام را داده است و این مجوز باید به دیوان پادشاهی این کشور ارجاع  شود و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان نیز آن را امضا کند.

شیخ نمر باقر النمر متولد سال 1379 هجری قمری در عوامیه (در شرق عربستان) یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است. او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 23 مهرماه 1393 دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز