تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°

۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

"میگ" روسیه شاخ به شاخ "اف شانزده" آمریکا

تصمیم درباره ارسال هواپیماها و موشک های پیشرفته برای سوریه مستقیم از طرف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اتخاذ شده و با اقدامات اخیر آمریکا مرتبط است.
کد خبر: ۵۱۹
اخبار معاصر: پایگاه اینترنتی دبکا فایل نوشت: شش فروند هواپیمای میگ 31 روسیه روز سه شنبه در دمشق فرود آمدند تا به بشار اسد برای نجات حکومتش کمک کنند.

به گزارش منابع اطلاعاتی این پایگاه اینترنتی صهیونیستی، احتمالا تصمیم درباره ارسال هواپیماها و موشک های پیشرفته برای حکومت اسد مستقیما از جانب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اتخاذ شده و با اقدامات اخیر آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی به منظور پایان دادن به جنگ سوریه مرتبط است. هر فرمولی که آنها ارائه کنند شامل خروج اسد از عرصه قدرت خواهد شد چه به طور مرحله ای و چه به صورت یک باره.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با عادل الجبیر، همتای سعودی خود در 11 اوت تصریح کرد که مسکو در برابر هرگونه تغییر وضعیت اسد در دمشق سکوت نخواهد کرد. از این رو هدف از ارسال میگ ها و آنتونوف هایی که روز سه شنبه در دمشق فرود آمدند تنها نشان دادن حمایت روسیه از حکومت اسد نبود بلکه بخشی از یک عملیات نجات محسوب می شد.

پیام مسکو برای واشنگتن و آنکارا این بود که با هرگونه طرحی از سوی آمریکا و ترکیه در زمینه ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه یا مداخله مستقیم در جنگ داخلی این کشور مخالفت خواهد کرد.

روس ها دقیقا شش هواپیمای رهگیری میگ به منظور مقابله با شش جنگنده اف 16 که آمریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه مستقر کرده است، برای اسد ارسال کرده اند.

درنتیجه اگر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تصمیم بگیرد هواپیماهای بیشتری در پایگاه ترکیه مستقر کند، احتمالا باید انتظار داشته باشد که پوتین هم همان تعداد هواپیما در اختیار دمشق قرار دهد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: شبکه خبر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز