تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
در نخستین روز ITE 2015 با حضور مدیران ارشد نظام بانکی؛

کنفرانس نوآوری‌های بانکی برگزار شد

کنفرانس نوآوری‌های بانکی با موضوع چالش‌های نوآوری در نظام بانکی امروز در نمایشگاه و همایش تراکنش با حضور دکتر رسول‌اف مدیرعامل بانک آینده، مدیرعامل بانک انصار، مدیرعامل بانک شهر و مدیرعامل بانک صادرات برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۵۱
به گزارش خبرنگار اقتصادی اخبار معاصر، کنفرانس نوآوری‌های بانکی با موضوع چالش‌های نوآوری در نظام بانکی عصر نخستین روز نمایشگاه و همایش تراکنش (دوشنبه چهارم آبان ماه) با حضور دکتر رسول‌اف مدیرعامل بانک آینده، دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار، دکتر پورزندی مدیرعامل بانک شهر و دکتر للـه‌گانی مدیرعامل بانک صادرات برگزار شد.

ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار در این نشست چالش‌های نظام بانکی کشور را به این شرح برشمرد: فاقد درآمد عملیاتی بودن بانک‌ها، هزینه بالای توسعه فناوری اطلاعات، عملکرد جزیره‌ای بانک‌ها، رقابت و شکست در حوزه کور بیزینس به دلیل کشمکش‌ها به جای همکاری میان بانک‌ها، مدیریت اخلاق در نظام بانکی، ویژگی‌های خاص مشتریان عصر دیجیتال و فقدان زیرساخت‌ها، امنیت و رایانش ابری.

وی در ادامه اقدامات نوآورانه را ضرورت عبور از بحران‌ها و چالش‌ها دانست.

دکتر للـه‌گانی مدیرعامل بانک صادرات هم بسیاری از چالش‌های این حوزه را معطوف به خود بانک و به نظام کلی بانکداری دانست. وی یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها را چابکی در نظام‌های سازمانی بانک‌های بزرگ دانست.

للـه‌گانی در ادامه مفهوم چالش را به معنای ایجاد تردید در واقعیت‌ها، پدیده جدید و دشوار، جنگ و جدال، محدودیت‌ها و تنگناها، علائم و هشدارها و مشکلات احتمالی در وضعیت فعلی دانست.

وی با بهره‌گیری از مفهوم چالش به مبحث نوآوری اشاره کرد و این مهم را عامل حیاتی برای سازمان‌ها به منظور ایجاد ارزش و مزیت رقابتی پایدار در محیط پیچیده و متغیر امروزی دانست.

مدیرعامل بانک صادرات مبانی نوآوری را توجه به ظرفیت شرکت و سازمان، تمایز بین فعالیت‌های نوآوری و R&D، مقرون به صرفه، اقتصادی و کم هزینه، تطابق با نیازها و مشکلات و تغییرات سازمانی، تحقق به‌موقع و به‌هنگام، تخصیص منابع کافی و اجرا به شکل یک تغییر طرح‌ریزی شده بیان کرد.

للـه‌گانی یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها را در سه حوزه مدیریتی، بنیادین و تدریجی، فرآیندی و محصولی دانست.

مدیرعامل بانک صادرات در پایان نبود سيستم يكپارچه براي مديريت نوآوري‌ها در نظام بانكي كشور را علتی برشمرد که باعث شده تا نوآوري‌ها براي سيستم بانكي، مديران اجرايي آن و مشتريان، خود را به شكل چالش نمايان سازد.

دکتر پورزرندی مدیرعامل بانک شهر، به عنوان سخنران دیگر این میزگرد ضمن اشاره به پاسخگو نبودن بانکدار سنتی به نیازهای جوانان و نسل امروز، این نسل را نسلی دانست که به دنبال صورت دادن کارهایش در هر شرایطی است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی حوزه نوآوری و بانکداری، چابکی فعلی را متفاوت با بانکداری سنتی دانست.

البته از نظر پورزرندی بانک مرکزی در این باره اقدامات زیادی را صورت داده است، اما عدم اظهار نظر در زمینه ussd و اظهار نظر پس از آن موجب شد تا بسیاری از سرمایه‌گذاران متضرر شوند.

فضای صحبت‌های دکتر رسول‌اف مدیرعامل بانک آینده بیش از سایر مدیران معطوف به بانکداری مجازی و ابزار‌های این نوع از بانکداری بود.

وی بحث خود را با دسترسی به اینترنت به عنوان یک حق آغاز کرد و با ارائه آماری درباره کاربران نرم‌افزارها، شبکه‌های اجتماعی مختلف، اَپ‌های اینترنتی نسل (wi) و چالش‌های پیش رو در برخورد با این نسل با توجه به ویژگی‌های نسلی و فردی این دوره اشاره کرد.

مدیرعامل بانک آینده یکی از اولین چالش‌ها در این دوره را مرتبط به منابع انسانی و ساختار سازمانی نسل وای (wi) و این نکته را معطوف به سبک زندگی و کار این نسل دانست که این امر موجب می‌شود تا نوع بانکداری و چالش‌های آن متفاوت شود.

وی دیگر چالش‌ها را شامل چالش‌های قانونی مقامات نظارتی بورس، بانک مرکزی و ...، فرصت بهره‌برداری از provider، تغییر سبک مدل کسب و کار (استارتاپ‌ها)، آزادسازی‌های نوآوری‌های باز و فضاسازی برای این عرصه و آزادسازی این فضا دانست.

در ادامه این کنفرانس پنل سخنران‌های خارجی با حضور آشیل مانولوپولوس مدیر بانکداری دیجیتال بانک CBD به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بخش پایانی این کنفرانس، برگزاری میزگرد متخصصان با موضوع روندها و راهکارهای نوآورانه در نظام بانکی بود.

در این میزگرد مهندس نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، دکتر فاطمی عضو هیأت مدیره بانک ملی، مهندس لگزایی معاون فناوری اطلاعات بانک تجارت، دکتر جوانمردی مدیرعامل شرکت فناپ، دکتر ثنایی مدیرعامل شرکت آریاهمراه و مهندس شریف حسینی معاون فناوری بانک آینده حضور داشتند.

نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی تراکنش که از روز چهارم آبان ماه آغاز شده، تا ششم آبان ماه در مجتمع نمایشگاهی شهر واقع در بوستان گفت‌وگو دایر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز